با چند روش ساده شیرآلات خانه را برق بیاندازید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شیرآلات سرویس بهداشتی و آشپزخانه به دلیل تماس مستقیم و دائمی دست افراد، به سرعت آلوده می‌شوند و میکروب‌ها و باکتری‌های را به خود جذب می‌کنند. بنابرین تمیزکردن مداوم آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.
روش های پاک کردن شیرآلات در خانه

درخشندگی شیرآلات نقش مهمی در تمیزی خانه و محل کار ما دارد. اما تمیزی شیرآلات به دلیل سختی لکه آب که روی آن‌‌ها باقی می‌ماند، برای بسیاری مشکل است. روش‌ های ساده برای پاک کردن شیرآلات در خانه وجود دارد. برای آشنایی با این روش‌ها تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

روش‌های تمیز کردن شیرآلات

مواد مختلفی هستند که می‌توانیم برای پاک کردن لکه‌ها و جرم گیری شیرآلات از آن‌ها استفاده کنیم. در بازار انواع متخلفی از شوینده‌های شیمیایی موجود هستند. اما ممکن است به شیرآلات آسیب برساند. روش‌های خانگی و ساده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم بسیار کم خطر هستند.

روش های پاک کردن شیرآلات در خانه

 مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی در دسترس‌ترین ماده‌ای است که می‌تواند برای این کار به کمک شما بیاید. لازم است مراحل زیر را با حوصله طی کنید تا شیر‌های خانه‌ی شما برق بزنند.

  1.  نیم لیتر آب گرم را آماده کنید. بهتر است از آب مقطر یا جوشیده استفاده کنید که مواد معدنی آن از بین رفته باشد و باعث لک‌ گرفتن دوباره شیرآلات نشود.
  2.  یک یا دو قاشق مایع ظرفشویی را به خوبی با آب مخلوط کنید.
  3.  اسفنجی نرم را در مخلوط بخیسانید و به آرامی روی تمام سطوح شیرآلات بکشید.
  4.  شیر را با آب سرد آبکشی کنید.
  5.  دستمالی نخی و نرم را بردارید و سرتاسر شیر را خشک کنید تا جای قطرات آب بر روی آن باقی نماند.

 سرکه

سرکه یکی از مایعاتی است که به علت ph مناسب می‌تواند برای تمیز کردن انواع سطوح به کار آید و آن‌ها را ضدعفونی کند. این ماده به لایه آبکاری شیرآلات آسیبی نمی‌رساند و قدرت پاک‌کنندگی بالایی هم دارد. در این روش ابتدا در یک اسپری خالی، آب و سرکه را با یکدیگر مخلوط کنید. نسبت این دو مایع به هم می‌تواند نصف نصف یا ۶۰ به ۴۰ باشد. سپس مایع را روی سطوح شیر اسپری‌کرده و ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. در آخر با دستمال خشک و حوله‌ای شیر را به طور کامل خشک کنید.

مطلب پیشنهادی:  علت زرد شدن برگ زاموفیلیا در زمستان و راه‌های درمان آن

 جوش شیرین

به کمک خمیری که از جوش شیرین و آب درست می‌کنید می‌توانید جلایی تازه به شیرآلات خانه خود ببخشید و آن‌ها را به طور کامل برق بیاندازید. در صورت استفاده از این روش، مراحل زیر را طی کنید.

  1. یک چهارم پیمانه جوش شیرین را با ۲ قاشق غذا خوری آب گرم مخلوط کنید تا خمیری به دست آيد. دقت کنید این خمیر نباید حالت آبکی یا بسیار سفت داشته باشد بنابراین غلظت آن را با اضافه کردن جوش شیرین یا آب، تنظیم کنید.
  2.  یک پارچه نرم بردارید و به کمک آن خمیر را به طور کامل روی شیرآلات بکشید.
  3. پنج تا ده دقیقه صبر کنید تا جوش شیرین اثر کند.
  4. با پارچه‌ای نرم سطح را خشک کنید.

استفاده از لیمو برای جرمگیری

لیمو  از روش‌ های ساده برای پاک کردن شیرآلات در خانه

لیمو ترش نیز یکی دیگر از مواردی است که می‌توانیم برای جرم‌گیری شیرآلات استفاده کنیم. برای این کار ابتدا لیمو ترش را از وسط نصف کنید. بهتر است لیمو تازه باشد تا تاثیر بیشتری داشته باشد. سپس لیمو را روی تمام سطوح شیر بکشید و  ۱۵ تا ۲۰ دقیقه وقت دهید تا آب لیمو بر روی شیرآلات باقی بماند. در آخر با یک دستمال نخی، سطوح را خشک کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین مدل‌های فرش برای دکور خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

چگونه شمعدانی پرگل داشته باشیم؟

شمعدانی جزو آن دسته از گل‌های آپارتمانی است که ظاهر بسیار زیبا با گل‌های رنگی دارد که می‌ت…