جاذبه های گردشگری قشم را بشناسید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیشتر جاذبه‌های گردشگری قشم پدیده‌های طبیعی کم‌نظیری هستند که بهتر است قبل از سفر و بازدید از آن‌ها اطلاعات اندکی از هرکدام داشته‌باشید در سفر کوتاهی که دارید متناسب با سلیقه خود بهترین جاها را برای بازدید انتخاب کنید.
جاذبه های گردشگری جزیره قشم

دیگر زمان این رسیده‌است جاهای دیدنی جزیره زیبای قشم را کشف کنید! اگر تابه‌حال به قشم سفر نکرده‌اید بیشتر از این زمان را از دست ندهید. با آمدن فصل پاییز و خنک شدن هوا بهترین مقصد گردشگری جنوب کشور است با هوای دلپذیر و رویایی. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم تا شما را با جاذبه های گردشگری جزیره قشم، بزرگترین‌ترین جزیره ایران آشنا کنیم.

جاذبه های گردشگری جزیره قشم

پرواز دلفین‌ها

جاهای دیدنی جزیره قشم

دو کیلومتردور‎تر از جنوب جزیره قشم، جزیره هنگام قرار گرفته‌است که ماهیگیران در آن مشغول به کار هستند. سواحل صخره‎ای و لاک‎پشت‎های بزرگ دریایی، همچنین بازارچه‎ای کوچک با صنایع دستی و نان‎های خوشمزه محلی از دیدنی‎های ساحلی این جزیره هستند، اما آنچه این منطقه را در قشم گردی منحصربه‎فرد می‎سازد، دیدن گروه دلفین‎های زیبایی‎ است که با بازیگوشی اطراف جزیره از سطح آب بیرون می‌پرند و دوباره به داخل می‎روند. اگر سوار قایق باشید، دلفین‌ها دقیقا در کنار قایق شما حرکت می‌کنند.

دره ستاره‌ها

دلتامگ

دره ستاره‎‌ها، منطقه وسیعی در روستای “برکه خلفِ “ قشم است که بومیان منطقه این نام را بر آن گذاشته‌اند. روایت‌ها می‌گویند حدود دو میلیون سال پیش، ستاره‌اى از آسمان در این منطقه افتاده‌است و سقوط آن باعث شده‌است تا سنگ‎ها و خاک و ماسه‌‌های این منطقه به اشکالی عجیبی دربیایند. وقتی وارد دالان‎های تودر‎تو می‎شوید، اگر باد بیاید، سروصدای وزش باد، همراه با رقص ماسه‎های درخشان در فضا، همه چیز را برای فضایی وهم‎آلود و هیجان‌انگیز آماده می‎سازد.

مطلب پیشنهادی:  سبک زندگی سالم از نظر روانشناسان چگونه است؟

تنگه چاهکوه

جاذبه های گردشگری جزیره قشم

چاهکوه یعنی کوهی که در آن چاه‎های متعددی حفر شده‌است تا آب باران را در خود جمع کند. این چاه‌ها منبع آب شیرین قشم بودند. یکی از اصلی‎ترین جاذبه‎های گردشگری قشم که حفره‎ها و دالان‎های حیرت‎آوری در آن پدید آمده‌است، تخته‎سنگ‎های رسوبی زیبایی هستند که بهتر است تا قبل از گرم شدن هوا آن‎جا را ببینید، چون گرمی حاصل از نور خورشید آن‎ها را به شدت داغ می‎کند و دیگر ماندن در آن منطقه سخت می‌شود.

جنگل‌های حرا از شگفت‌انگیزترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم

دلتامگ

حرا نام درختانی ‎است با ریشه‌های چندصدمتری زیر آب، آن هم آب شور دریا. این جنگل در شمال قشم واقع شده‌است و شما تنها زمانی دشت وسیع درختان را خواهید دید، که آب پایین باشد. در این صورت، ناگهان ریشه‎های درهم‎ تنیده درختان این جنگلِ آبی پدیدار می‎شوند و تا ۶-۷ ساعت فرصت بازدید از آن‌ها را خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: آیا یگانه آبشار خزه‌ای ایران را می‌شناسید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…