6 وسیله در خانه‌ شما که منبع کثیفی هستند!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وسایل و اشیایی در خانه وجود دارند که اگر به صورت روزانه تمیز نشوند، به منبع آلودگی تبدیل می‌شوند.
کثیف‌ ترین و آلوده ترین وسیله ها در خانه

در اطراف ما وسایل و اشیایی وجود دارند که روزانه با آن‌ها سروکار داریم. غافل از اینکه این وسایل چقدر می‌توانند‌آلوده و پر از باکتری باشند. اگر شما جز افرادی هستید که از رفتن به دستشویی‌های عمومی چندشتان می‌شود و تصور می‌کنید کثیف‌ترین و آلوده‌ترین جای دنیا است، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا با کثیف‌ ترین و آلوده ترین وسیله ها در خانه آشنا شوید.

کثیف‌ ترین و آلوده ترین وسیله ها در خانه

اتاق نشیمن مکانی است که خانواده پس از یک روز سخت، در آن به استراحت می‌پردازند. اما وسایلی در خانه وجود دارند که آلودگی آن‌ها سلامت اعضای خانواده را به خطر می‌اندازد. بنابراین اگر به سلامتی خود و عزیزانتان اهمیت می‌دهید، آلوده‎‌ترین وسیله‌ها در خانه را بشناسید.

کثیف‌ ترین و آلوده ترین وسیله ها در خانه

کنترل

کنترل از راه دور تلویزیون، سیستم‌های بازی و فن‌های سقفی هر روز ده‌ها بار لمس می‌شوند. این وسایل خاک و باکتری را جذب می‌کنند و اگر فردی در خانواده بیمار باشد، باکتری‌های بیشتری به این وسیله جذب می‌شود و به شخص بعدی منتقل می‌شود. بهترین راه، پاک کردن روزانه کنترل با استفاده از دستمال مرطوب و ضدعفونی کننده‌‌است که ضرری هم برای وسایل الکتریکی ندارد.

فرش یکی از کثیف‌ ترین و آلوده ترین وسیله ها در خانه

حتی اگر دقیق باشید و هر روز جاروبرقی بکشید، فرش مانند یک آهنربا کثیفی را به خود جذب می‌کند. اگر فرشی دارید که به دیوار کاملا‌چسبیده، مرتباً با جاروبرقی که دارای فیلتر است تمیز کنید، فرش را به صورت فصلی به قالیشویی بدهید.

مطلب پیشنهادی:  راحت‌ترین روش دوخت کوسن در خانه

 دستگیره‌های یخچال

 دستگیره‌های یخچال

دستگیره‌های درب یخچال می‌توانند نقش میزبان را برای بسیاری از میکروب‌های کثیف داشته‌باشند. در نتیجه اگر به دنبال خوردن خوراکی هستید؟ سعی کنید از دستکش یکبار مصرف برای باز کردن درب یخچال استفاده‌کنید.

جارو برقی

جاروبرقی یکی از ابزارهای تمیز کردن ضروری برای حفظ گرد و غبار و کثیفی محل زندگی است. اما اگر جاروبرقی خود را تمیز نکنید، تمام آن گرد و غبار و کثیفی به اطراف می‌چسبد. بهترین روش مقابله با کثیفی جاروبرقی، استفاده از جاروبرقی‌هایی است که مجهز به سیستم فیلتر هوای ذرات با راندمان بالا باشد. سپس فیلتر را مرتب تمیز یا تعویض کنید و بعد از هر بار استفاده کیسه یا فنجان را خالی کنید تا کثیفی و گرد و غبار از خانه شما پاک شود.

جارو برقی

اسکاچ ظرف‌شویی

اسکاچ ظرف‌شویی شما کثیف‌ترین وسیله در خانه شما است. از خیلی از جهات این مسئله منطقی به نظر می‌رسد! اسکاچ خیس است، آب را به خود جذب می‌کند؛ و شما با آن کثیفی روی بشقاب‌ها را از بین می‌برید. اسکاچ‌ها را به‌سختی می‌توان تمیز نگه داشت. بهترین کاری که می‌توان در مورد آن‌ها انجام داد تعویض زودبه‌زود آن‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

لوستر‌های مینیمالیستی لاکچری متناسب با دکوراسیونی زیبا

لوستر‌ها می‌توانند به عنوان جواهرات یک اتاق عمل کنند و ظاهری شیک و مجلل به آن اضافه کنند. …