اولین ساختمان‌های مدرن در کجا ساخته شدند؟

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هدف از به کاربردن معماری مدرن در ساخت و سازها، جدا شدن از معماری سنتی گذشته، خلق فرم‌ها و طراحی سازه‌های جدید، استفاده از فلز و به کارگیری تزئینات جدید است.
سبک معماری مدرن

از اوایل قرن ۲۰ میلادی تا جنگ جهانی دوم، سبک معماری مدرن گسترش پیدا کرد. آثار وحشتناک جنگ باعث شد سبک ساختمان‌های مورد نیاز مردم تغییر پیدا کند. بازسازی تمام ساختمان‌های نابود‌شده و نوسازی شهر‌ها کاری دشوار بود. بنابراین افراد بزرگ در زمینه‌ی هنر‌های زیبا در کنار معماران سبک نئوکلاسیک، تلاش کردند تا سبک جدیدی از معماری را پایه‌گذاری کنند که نیاز‌های مردم را به طور کامل‌تری برطرف کند. و اینگونه بود که هنر مدرن پا به عرصه معماری نهاد. با دلتامگ همراه باشید تا شما را با سبک معماری مدرن آشنا کند.

سبک معماری مدرن

چگونگی به کارگیری مصالح و نوع تکنیک‌های ساختمانی به کار‌رفته در یک پروژه ساختمانی، سبک معماری را مدرن می‌کند. مصالح مورد‌استفاده در اینگونه پروژه‌ها معمولا شامل بتن‌ آرمه یا بتن‌های مقاوم‌شده، فلزات و شیشه است. سبک معماری مدرن در حال حاضر بسیار پرطرفدار بوده و بیشتر در پروژه‌های دولتی و دانشگاه‌ها مورد استقبال فراوان قرار می‌گیرد. معماری مدرن تا سال‌ ۱۹۸۰ بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت. به گونه‌ای که رقبای دیگری از جمله پست مدرنیسم و نئو مدرنیسم برای این سبک معماری به وجود آمد.

ساختمان‌هایی که با برترین سبک معماری مدرن ساخته شدند

ساختمان‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، در بین تمام ساختمان‌ها و سازه‌ها شهرت جهانی پیدا کردند و به عنوان هنر مدرن و نمونه‌هایی از این سبک شناخته می‌شوند.

سبک معماری مدرن

 خانه آبشاری

این خانه در سال 1935 در آمریکا برای آقای کافمن طراحی شد.  این طراحی نمادین با ایده‌گرفتن از معماری ژاپنی، که استفاده از کناف در آن رایج است، ساخته‌شده است. این خانه به صورت کاملا ایده‌آل خود را در فضای طبیعت جای‌داده است. وضعیت این خانه خیلی سریع پس از پایان ساخت آن رو به افول رفت. سرانجام پس از مدتی کناف‌ها نیز به علت نبود استحکامات کافی شروع به از بین رفتن کرد. این پروژه ساختمانی با وجود ناموفق بودن از پایه‌های معماری مدرن بود و این خانه در سال ۲۰۰۲ تبدیل به موزه شد.

مطلب پیشنهادی:  با کاشت انگور در گلدان طبیعت را به خانه بیاورید

خانه شیشه‌ای

خانه شیشه‌ای

فلیپ جانسون در سال 1949 این خانه را برای خودش طراحی کرده بود. در این ساختمان طراحی‌های مینیمال همراه با جلوه‌های متفاوتی از شیشه به چشم می‌خورند. او در محاسبات سایز، شکل و اندازه‌ی این ساختمان آزمایش‌های زیادی انجام داد و همین موضوع این خانه را به یک سازه‌ی برجسته تاریخی و یک نماد از سبک مدرن تبدیل کرد.
این پروژه معماری مدرن، بیشتر از شیشه و فلز ساخته‌شده بود. اما این خانه‌ی تفریحی نیز مانند خانه‌ی آبشاری مشکل چکه کردن سقف را داشت که باعث‌شده بود جانسون آن را خانه‌ی ۴ سطلی بنامد.

نمایشگاه بارسلونا

نمایشگاه بارسلونا

این نمایشگاه که از برترین‌های معماری مدرن است در سال 1929 طراحی شد. در ابتدا به عنوان یک نمایشگاه آلمانی برای معرفی فرهنگ‌های متفاوت و نمایش‌های بین المللی در بارسلونا به میزبانی آلمان‌ها برپا شد. طراحی آن که از جنبش باوهاوس الهام گرفته شده بود به گونه‌ای‌ است که، شامل دیوار‌های متحرک و سقفی با یک تکیه‌گاه است. با وجود اینکه طراحی این نمایشگاه به صورت مینیمال بوده، اما طراح آن سعی کرده تا از مواد اولیه لوکس مانند سنگ اونیکس قرمز، مرمر و تراورتن در آن استفاده کند. یکی از مبلمان‌هایی که برای طراحی این سازه مدرن انتخاب شده بود، به طور خاص برای این سازه طراحی شده و به صندلی بارسلونا معروف است.

پیشنهاد مطالعه: معماری اسرارآمیز معبد نفرین شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان کلاسیک و داشتن منزلی شیک

چیدمان مبلمان کلاسیک می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود و به سلیقه شخصی، نوع فضا و تعداد…