این لوسترها فضای نشیمن شما را زیباتر می‌کنند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لوسترها علاوه بر روشنایی بخشیدن به محیط خانه، دکوراسیون خانه را زیبا و دلنشین‌تر می‌کنند. اما برای داشتن یک دکوراسیون اصولی هنگام خرید به چند نکته مهم توجه کنید.
لوستر مناسب اتاق نشیمن

لوستر از آن دسته از تجهیزات روشنایی است که علاوه بر زیباسازی و نورپردازی، دکوراسیون خانه شما را چشم‌نوازتر جلوه می‌دهد. نخستین موردی که برای انتخاب لوستر باید به آن توجه کنید، فضای مورد نظر شماست. این که وسعت فضای اتاق کم است یا زیاد، سقف اتاق بلند است یا کوتاه، آیا اتاق نشیمن شما سقف کاذب و چراغ هالوژن هم دارد یا نه، همه این موارد جزو نکات بسیار مهمی است که برای انتخاب لوستر حتما باید به آن ها توجه کنید. برای اینکه بدانید چه مدل لوستر مناسب اتاق نشیمن شما است، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات مهم هنگام انتخاب لوستر متناسب با فضای خانه

لوستر مناسب برای اتاق نشیمن کوچک

اگر فضای اتاق نشیمن شما کوچک است، بهتر است از لوسترهایی با شاخه‌ها و چراغ‌های کمتر استفاده کنید چرا که اگر لوستری با چراغ‌های زیاد انتخاب کنید در صورت اضافه بودن مجبورهستید برخی لامپ‌ها را باز کنید که نمای بدی به لوستر شما می‌دهد.

لوستر مناسب اتاق نشیمن

لوستر مناسب سقف‌های کوتاه

در صورتی که سقف خانه شما چندان بلند نیست، بهتر است لوستر بلند و آویز انتخاب نکنید چراکه سقف خانه را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. پس بهتر است مدل‌های سقفی را انتخاب کنید و در کنار آن یک چراغ دیوارکوب یا یک آباژور هماهنگ با طراحی لوسترتان انتخاب کنید.

مدرن‌ترین لوستر مناسب اتاق نشیمن

لوسترهای کروی شکل

این مدل لامپ‌های کروی شکل طرفداران بسیار زیادی دارند و به همین خاطر تقریبا در همه جا یافت می‌شوند. خطوط مارپیچ ارگانیک روی لامپ‌ها کاملا با کفپوش‌های چوبی و تم رنگی قهوه‌ای و خاکستری در مبلمان همخوانی دارد. چیدمان اتاق نشیمن با این لوسترهای کروی بسیار زیبا و شیک می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  شهر ری، کهن‌ترین آتشکده ایران را در خود جای داده است!

لوسترهای مدل ادیسونی

این مدل لوسترها به خاطر داشتن سیم بلند برای سقف‌های بلند بسیار مناسب هستند. این لوسترها به صورت مجموعه از لامپ‌ها هستند که از سقف‌های بلند آویزان می‌شوند و دقیقا فضای مد نظر شما در اتاق نشیمن را روشن می‌کنند.

لوسترهای مدل ادیسونی

لوسترهای مدرن معاصر

اگر طراحی داخلی منزل شما دارای مضامین مینیمالیستی است، می‌توانید از لوسترهای معاصر که در طراحی روز دنیا قرار دارند استفاده کنید. این لوسترهای مدرن برای اتاق نشیمن، اتاق ناهارخوری و دیگر فضاهای خانه، مناسب هستند. لوستری که در تصویر زیر میبینید شبیه به نوارهای ماشین تحریر است و از فیبر کربن قوس داده شده شکل گرفته است.

لوسترهای کریستالی

لوسترهای کریستالی

این لوسترها نورپردازی متفاوتی دارند و با توجه به سایز، تعداد لامپ ها و تعداد لوسترهای لازم برای هر فضا میزان آن تعیین می شود. برای تعیین نیاز فضا به میزان نور بهتر است فضا را از لحاظ اندازه و برخورداری آن از نورهای طبیعی روز و شب بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه: با چند ترفند ساده دکور خانه خود را لوکس کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزیین باغچه با ایده‌های خلاقانه و بکر

به گزارش دلتا تزیین باغچه خانه، به شما روح و جان تازه‌ای می‌دهد و شما می‌توانید از نگاه کر…