با این وسیله دکور خانه خود را منحصر به فرد کنید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتخاب آباژور باید مناسب با دکوراسیون خانه باشد. رنگ، اندازه و نوع آن همه در زیبا نشان دادن خانه موثر هستند در نتیجه قبل از خرید همه جوانب را در نظر بگیرید.
تاثیر آباژور در دکوراسیون خانه

از جمله وسایلی که در دکوراسیون خانه تاثیر چشم‌گیری دارد، خرید آباژور برای خانه است. آباژور یکی از این منابع روشنایی خاص است که در اشکال مختلف و با توجه به نوع سلیقه و نیاز مصرف کننده در بازار موجود است. انتخاب آباژور باید متناسب با سبک خانه شما باشد. در غیر این صورت می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و طراحی خانه شما را بهم بریزد. چرا که طراحان دکوراسیون معتقدند هر مدل آباژور برای مکان خاصی مناسب است. در صورتی که تمایل دارید با تاثیر آباژور در دکوراسیون خانه آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

انواع آباژور و تاثیر آن در دکوراسیون خانه

اولین گام در خرید آباژور، انتخاب درست نوع آن است. در صورتی که آباژور انتخابی شما با نوع دکوراسیون، مبلمان، پرده‌ها، میز و وسایل شما همخوانی داشته باشد می‌تواند تکمیل کننده چیدمان منزلتان به شمار آید. حتی می‌توانید با تهیه پارچه همسان و مورد علاقه خود و بازسازی چراغ‌های قدیمی، بصورت خلاقانه از آباژورهای کهنه بعنوان وسیله‌های نو استفاده کنید.

تاثیر آباژور در دکوراسیون خانه

چراغ های ایستاده

استفاده از این نوع آباژور علاوه بر ایجاد روشنایی موضعی در بخشی از خانه و جلوگیری از اتلاف مصرف بی‎رویه برق، می‌تواند به عنوان قسمتی از دکوراسیون منزل شما محسوب شود.

آباژور رو میزی

از این نوع منبع نور اغلب در کنار تخت خواب استفاده می‌شود، و به دو دسته پایه کوتاه و پایه بلند تقسیم می‌شوند. شما با استفاده از این نوع چراغ‌ها بدون ایجاد مزاحمت برای سایر اهالی خانه می‌توانید شیرینی مطالعه شبانه را تجربه کنید. به همین دلیل آباژور رومیزی می‌تواند بهترین انتخاب برای تکمیل دکوراسیون خانه شما باشد.

مطلب پیشنهادی:  بهترین رنگ فرش برای پذیرایی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد!

آباژور استوانه ای

آباژور استوانه ای

بهترین انتخاب برای خانه‌های مدرن، آباژورهای استوانه ای و پایه بلند است. برای آنکه یک فضای نشیمن دلنشین داشته باشید، می‌توانید از دو آباژور پایه بلند برای کناره‌های مبل خود استفاده کنید. آباژورهایی که دارای پایه‌های تک رنگ، ظریف و متالیک با کلاهک‌های ساده هستند، بعنوان آباژورهای مدرن شناخته می‌شوند. و آباژورهایی که دارای کلاهک‌های چین‌دار و پایه‌های مجسمه‌ای و سنگی هستند، بعنوان آباژورهای طرح کلاسیک شناخته می‌شوند.

انتخاب آباژور بر اساس سبک دکوراسیون منزل

اگر در طراحی دکور خانه خود از وسایل مدرن استفاده می‌کنید، مدل آباژور نیز باید با این سبک متناسب باشد. اگر دکوراسیون فضای خانه شما مدرن است. از آباژورهای مخروطی و پارچه‌‌ای استفاده کنید. و اگر خانه شما طراحی سنتی دارد، از آباژورهای رومیزی استفاده کنید که برای تهیه آن از چوب استفاده شده است.

پیشنهاد مطالعه: خانه‌های کوچک خود را اینگونه چیدمان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان کلاسیک و داشتن منزلی شیک

چیدمان مبلمان کلاسیک می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود و به سلیقه شخصی، نوع فضا و تعداد…