ترفندهای ساده برای از بین بردن بوی رطوبت در خانه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بدون تخریب ساختمان و با روش‌های بسیار ساده و کاربردی، از ایجاد نم و رطوبت در خانه خود جلوگیری کنید.
ترفندهای از بین بردن بوی رطوبت در خانه

بوی کپک و رطوبت در خانه می‌تواند برای ساکنین آزاردهنده باشد. این بو می‌تواند از زیرزمین‌ها، دیوارها، غذای فاسد و  لباس‌های شسته‌شده بیاید. خوشبختانه، با کمی بررسی و تمیز کردن کامل محیط، با استفاده از وسایلی که در دسترس همه قرار دارد، می‌توانید به راحتی بوی کپک زدگی و رطوبت را کنترل کنید. با دلتامگ همراه باشید تا با ترفندهای از بین بردن بوی رطوبت در خانه آشنا شوید.

چه چیزی باعث بوی کپک می‌شود؟

حتما تا به حال بعد از بازگشت از یک سفر طولانی مدت، بوی چوب‌های‌ پوسیده یا حوله‌های خیس و کپک‌زده را حس‌کرده‌اید. به‌ وجودآمدن کپک می‌تواند ناشی از نشت لوله‌ آب، رطوبت و هوای ساکن در شکاف‌های‌ تاریک اطراف‌ خانه‌باشد. قرارگرفتن در معرض کپک در خانه می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. برخی از افراد نسبت به سایرین به کپک حساس‌تر هستند یا ممکن است در حال حاضر آسم داشته‌باشند که کپک می‌تواند آن را تشدید کند.

تا زمانی که منبع بوی کپک را شناسایی نکنید، هرگز نمی‌توانید از شر آن خلاص شوید و ممکن است با گذشت زمان بدتر شود. جستجوی خود را در مناطقی که اغلب گرم و مرطوب هستند، مانند حمام، آغاز کنید. رشد کپک در حمام، روی پرده حمام و نشت اطراف سینک، وان و توالت را بررسی کنید. برای کنترل بوی کپک زدگی، هر نشتی را که پیدا کردید تعمیر کنید. این بهترین راه برای کنترل بو است. در مناطقی با رطوبت بیش از حد، فن‌های تهویه نصب کنید، موانع رطوبت را روی خاک مرطوب قرار دهید، یا جریان آب را در فضای بیرونی خانه تغییر دهید.

ترفندهای از بین بردن بوی رطوبت در خانه

ترفندهای از بین بردن بوی رطوبت در خانه

افزایش گردش هوا

تهویه هوای مناسب، یکی از راه‌های موثر برای مقابله با بوی کپک در خانه است. سعی کنید روزانه پنجره‌ها و درها را باز کنید، پنکه‌های سقفی و اتاق زیر شیروانی را روشن کنید یا به هر اتاق پنکه اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  با کاشت سبزی ترخون در خانه، از شر دندان درد خلاص شوید

نصب دستگاه رطوبت‌گیر

از آنجایی که کپک و سفیدک برای رشد به رطوبت نیاز دارند، کاهش سطح رطوبت در خانه می‌تواند به کنترل کپک کمک کند. سعی کنید رطوبت داخلی خود را بیش از 50درصد نگه دارید. برای اندازه گیری سطح رطوبت در خانه خود، یک رطوبت سنج یا سنسور رطوبت تهیه کنید.

مواد مناسب برای ازبین بردن کپک

مواد مناسب برای ازبین بردن کپک

  1. بعد از مشاهده کپک در خانه، برای تمیز کردن آن اگر سطح کپک بسیار نیست می‌توانید از یک سطل آب گرم و چند قطره مایع ظرفشویی برای پاک کردن هاگ‌های کپک استفاده کنید.
  2. اگر کپک روی سطح کاشی، سرامیک یا دیوارهای سیمانی وجود دارد، برای تمیز کردن آن در یک سطل 1 گالن آب، 1 فنجان سفید کننده کلر را رقیق کنید. این محلول به طور موثری کپک روی سطوح را از بین می‌برد.
  3. اگر کپک روی سطوح پارچه‌ای وجود دارد، سعی کنید پارچه را با آب گرم، پودر ماشین لباسشویی و اگر پارچه سفید است از سفید کننده کلر تمیز کنید.

پیشنهاد مطالعه: با این ترفند دکور خانه خود را نو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…