5 ترفند کاربردی برای زیباتر شدن فضای ورودی خانه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای زیبایی خانه و دکوراسیون آن لازم نیست کار سختی انجام دهید با چند ایده ساده و ترفندهای دکوراسیونی می‌توانید خانه خود را از این رو به آن رو کنید. فقط کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید و از ایجاد تغییرات نترسید.
تزیین ورودی خانه

راهرو یا ورودی خانه‌، از فضاهای فراموش شده در بیشتر خانه‌‌های ایرانی است. فرقی نمی‌کند خانه شما ویلایی باشد یا آپارتمانی، ورودی خانه نشان‌دهنده‌ سلیقه و روحیه‌ افراد آن خانه است. از نظر طراحان دکوراسیون، طراحی ورودی خانه بسیار اهمیت دارد. چرا که تمام حسی که شما به محض وارد شدن به یک خانه نسبت به آن پیدا می‌کنید، در همان فضای ورودی خانه شکل می‌گیرد. شما می‌توانید با چند ترفند ساده و ارزان فضای ورودی خانه خود را کاربردی‌تر و شیک‌تر کنید. طراحی هوشمندانه ورودی خانه، می‌تواند نشیمن و پذیرایی را هم تحت تاثیر قرار دهد. معمولا برای تزیین ورودی خانه، از مبلمان، کمد، جا کفشی، چوب رختی و وسایلی از این قبیل کمک می‌گیرند که در راحتی مهمانان و زیبایی محیط تاثیر زیادی دارند.

چنانچه علاقه دارید با چند ترفند ساده و کم‌هزینه فضای ورودی خانه خود را زیبا کنید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

تزیین ورودی خانه

ترفندهایی برای تزیین فضای ورودی خانه

فضای آپارتمان‌های امروزی معمولا کوچک است، به همین دلیل عده‌ای ممکن است از دکوراسیون راهرو چشم پوشی کنند. در حالی که می‌توانید با چند ترفند و ایده خلاقانه فضای ورودی خانه را زیبا کنید. توجه به این قسمت از خانه، علاوه بر زیبایی باعث می‌شود فضای خانه بزرگ‌تر و دلبازتر از اندازه واقعی آن دیده شود. در ادامه به تعدادی از این ایده‌های خلاقانه می‌پردازیم.

ترفندهایی برای تزیین فضای ورودی خانه

از روشنایی محیط غافل نشوید

بدون شک در هنگام ورود به خانه، اگر با یک راهرو تاریک مواجه شوید احساس خوبی نخواهید داشت. در مقابل اگر طراحی راهرو به گونه‌ای باشد که فضا روشن و از نورپردازی دکوراتیو استفاده شده‌باشد، احساس شما نسبت به جایی که در آن قرار دارید متفاوت خواهد بود. روش‌های مختلفی برای نورپردازی راهروی ورودی خانه وجود دارد. سعی کنید از هر وسیله‌ای که نور را در این مکان بیشتر می‌کند مانند لامپ‌های پرنور، لوستر، آباژور و…استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  با چند ترفند ساده دکور خانه خود را لوکس کنید

استفاده از فرش یا پادری برای تزیین ورودی خانه

وجود یک فرش زیبا نشان دهنده‌ ذوق صاحبخانه در تزیین است. توجه داشته باشید فرشی را که برای این قسمت از خانه انتخاب می‌کنید با سایر فرش‌های خانه هماهنگی داشته باشد.

استفاده از آینه

 جادوی آینه و تاثیر آن بر فضای راهرو

شاید استفاده از آینه در ورودی خانه کمی قدیمی باشد، ولی یک ترفند عالی برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه و بازتاب نور بیشتر است. مخصوصا اگر از آینه‌های قدی و بزرگ استفاده کنید.

با استفاده از گل و گیاه زیبایی راهرو را دو چندان کنید

گیاهان می‌توانند هر فضای بی‌روحی را به یک فضای شاد و سرزنده تبدیل کنند. اگر راهروی شما از نور کافی برخوردار نیست، می‌توانید برای زیبایی بخشیدن به این فضا از گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست استفاده کنید. از سوی دیگر اگر شرایط نگهداری از گیاهان را ندارید می‌توانید از انواع گیاهان مصنوعی استفاده کنید که سرسبزی و جلوه‌ خاصی به خانه‌ شما می‌بخشند.

پیشنهاد مطالعه: «با کمترین هزینه خانه خود را نقاشی کنید»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان چستر و داشتن اتاق پذیرایی شیک

چیدمان مبلمان چستر یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در دکوراسیون منزل است. این مبلمان با ظاهر شیک…