با کمترین هزینه خانه خود را نقاشی کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای ایجاد تنوع یا تغییر دکوراسیون، نقاشی ساختمان می‌تواند یک گزینه عالی و کم‌هزینه‌ باشد.
کاهش هزینه نقاشی خانه

نقاشی خانه از مراحل شگفت‌انگیز در دکوراسیون است که می‌تواند بر روحیه افراد تاثیر بسیاری داشته باشد. نقاشی کردن در عین زیبایی بخشیدن به خانه شما می‌تواند بسیار پر هزینه نیز باشد. در صورتی که بتوانید فضای رنگ‌آمیزی را محدود کنید، هزینه‌ها تا حد معقولی کاهش می‌یابد. برای رنگ‌آمیزی خانه فرق نمی‌کند یک نقاش حرفه‌ای فرآیند رنگ‌آمیزی را انجام دهد یا خودتان دست‌به‌کار شوید. چرا که شما می‌توانید با آگاهی از اصول نقاشی، مانند یک نقاش حرفه‌ای خانه خود را رنگ کنید. چنانچه علاقه‌مند هستید درباره ترفندهای کاهش هزینه نقاشی خانه بدانید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

کاهش هزینه نقاشی خانه

اهمیت نقاشی خانه در دکوراسیون

از نکات مهم قبل از شروع رنگ‌آمیزی، آماده‌سازی خانه است. چرا که استخدام نیروی خدماتی در کنار تیم نقاشی می‌تواند هزینه‌های شما را دو برابر کند. سعی کنید تمام وسایل مانند تخت و کمد و … را به وسط اتاق هدایت کرده و روی آن‌ها را با یک نایلون بپوشانید. از سوی دیگر سعی کنید برای نقاشی فصلی را انتخاب کنید که از پیدا کردن یک نقاش حرفه‌ای مطمئن باشید؛ برای مثال فصل تابستان یا نزدیک به تعطیلات عید، با توجه به اینکه سفارشات نقاشی بالا است، پیدا کردن یک نقاش خوب کار مشکلی است. از نکات مهم دیگری که باید به آن توجه شود، برآورد احتمالی هزینه‌ها است. این روش تا حد زیادی به شما کمک می‌کند تا بودجه خود را مدیریت کنید.

ترفندهایی در نقاشی ساختمان که خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد

در دنیای دکوراسیون هدف از نقاشی خانه، پیدا کردن یک نقطه کانونی برای خانه است. اگر خانه شما از متراژ کمی برخوردار است، می‌توانید با درنظر گرفتن یک نقطه کانونی شرایطی را فراهم آورید تا افراد هنگام ورود به خانه شما متوجه کوچکی آن نشوند. برای درست کردن یک نقطه کانونی در خانه، فقط کافی است که شما رنگ یکی از دیوارهای خانه را در تضاد با سایر دیوارها انتخاب کنید. در این صورت توجه افراد حین ورود به آن نقطه معطوف می‌شود.

اهمیت نقاشی خانه

سقف را مرتفع‌تر نشان دهید

در بیشتر خانه‌ها برای اینکه سقف بلندتر نشان داده شود، آن را به رنگ سفید نقاشی می‌کنند. اما یک راه دیگر نیز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید با ایجاد خطای دید محیط خود را بزرگ‌تر نشان دهید. در این روش سعی کنید، برای دیوارها رنگ مخالف سقف را در نظر بگیرید. در این صورت دیوارها بلندتر و دورتر به نظر می‌آیند. اما هنگام رنگ‌آمیزی به این نکته توجه داشته باشید که، این روش برای تمام سبک‌های خانه پاسخگو نیست. برای مثال خانه‌هایی که سقف کاذب دارند، سقف و دیوارها را سفید کنید و از خطوط عمودی در گوشه‌های دیوار استفاده کنید. در این صورت سقف خانه بلندتر نشان داده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  دکوراسیونی منحصر به فرد با ترکیب رنگ آبی و نارنجی!

اتاق‌ها را بزرگ‌تر جلوه دهید

اگر اتاق‌خواب خانه شما کوچک است، سفید کردن سقف نمی‌تواند کار جالبی باشد. چرا که این حس را به بیننده منتقل می‌کند که درون یک لوله قرار دارد. بهترین انتخاب، هم‌رنگ کردن سقف و دیوارها است. در این حالت، سقف پایین تر به نظر می رسد و دیوارها گویی از هم دورترند.

روش‌های ارزان برای کاهش هزینه نقاشی خانه

برای رنگ‌آمیزی خانه، ابتدا باید هدف خود را از این کار مشخص کنید و بر اساس هدفی که دارید یکی از الگوهای زیر را انتخاب نمایید. چند راه ساده وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید یک نقاشی زیبا داشته باشید. این ترفندها عبارتند از:

روش‌های ارزان برای کاهش هزینه نقاشی خانه

استفاده از چسب‌کاغذی

برای اینکه دیوار خود را مانند کاغذ دیواری‌های راه راه رنگ کنید، با چسب کاغذی بخش‌هایی را به صورت راه راه بپوشانید و سپس قسمت‌های آزاد را رنگ بزنید. صبر کنید تا رنگ دیوار کاملا خشک شود و سپس چسب‌ها را جدا کنید.

استفاده از شابلون

به تازگی رنگ‌آمیزی جدیدی وارد بازار شده است که نسبت به سایر نقاشی‌ها کم هزینه‌تر است و در مدت زمان کمتری نیز خانه شما آماده می‌شود. اگر می‌خواهید هزینه خرید شابلون را هم نداشته باشید، می‌توانید از لوازم تحریر‌ی‌ها طلق خریداری کنید و با پیاده کردن طرح مورد نظر خود بر روی آن، شروع به رنگ‌آمیزی کنید.

استفاده از اسفنج

دیگر لازم نیست برای نقاشی خانه خود به روش سایه و روشن هزینه زیادی پرداخت کنید، فقط کافی است خانه را به شیوه عادی رنگ کنید و قبل از آنکه کامل خشک شود با یک اسفنج تمیز روی آن بکشید و  یک هاله سایه و روشن ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: «ترفندهای جالب برای نصب تابلو در خانه»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …