گیاهان آپارتمانی که گل می‌دهند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تماشای گیاهان زیبا و گلدار انرژی خاصی را به افراد منتقل می‌کند و باعث دفع انرژی منفی از محیط می‌شود. با نگهداری از گیاهان گلدار، به دکوراسیون خانه خود رنگ ببخشید.
گیاهان آپارتمانی گلدار

گیاهان یکی از عواملی هستند که باعث سرسبزی و نشاط خانه می‌شوند. مخصوصا این روزها که بیشتر خانه‌ها آپارتمانی هستند. بنابراین لازم است برای اینکه از افسردگی فاصله بگیریم تعدادی از گیاهان آپارتمانی را در خانه‌ خود نگهداری کنیم. در میان گیاهان آپارتمانی گروهی هستند که می‌توانند گل بدهند. این ویژگی منحصر به فرد باعث می‌شود انرژی مثبت بیشتری به افراد منتقل شود. بنابراین تنها کافی است قدری مهارت باغبانی خود را محک بزنید، و با خریداری این گیاهان و نگهداری آن‌ها در آپارتمان خود از زیبایی آن‌ها بهره‌مند شوید. برای آشنایی با این گیاهان آپارتمانی گلدار، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی گلدار

معرفی گیاهان آپارتمانی گلدار

گیاهان برای گل دادن نیاز دارند در محیطی باشند که بتوانند به خوبی رشد کنند. در حالی که هر یک از ما  به دلیل کمبود فضا، گیاهان خود را به‌طور مرتب هرس می‌کنیم. اما تعدادی از گیاهان آپارتمانی هستند که می‌توانند در هر شرایطی به خوبی گل دهند. تعدادی از این گیاهان عبارتند از:

گل ارکیده

ارکیده از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی به شمارمی‌رود که گل می‌دهد. شرایط نگهداری این گیاه بسیار راحت است و تنها نکته‌ای که باید به آن توجه شود، این است که گیاه ارکیده ریشه‌های هوازی دارد و بهتر است در گلدان‌هایی کاشت شود که شفاف باشند.

گل ارکیده

بگونیا

گیاه بگونیا انواع مختلفی دارد. اما اگر به گیاه گلدار علاقه دارید، نوع بگونیای عروس و همیشه گلدار آن می‌تواند در محیط آپارتمان گل دهند. انواع دیگر بگونیا تنها از شاخ و برگ‌های زیبایی برخوردار هستند. بگونیا به نور کم و کم‌آبی بسیار مقاوم است. بنابراین بهترین انتخاب برای افرادی است که سابقه نگهداری از گیاهان در خانه را ندارند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین مدل مبلمان چستر برای داشتن دکوراسیونی زیبا و شیک

بگونیا

بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی انواع مختلفی دارد و جزو آن دسته از گیاهان آپارتمانی است که در تمام طول سال گل می‌دهد. اگر می‌خواهید با گیاه بنفشه آفریقایی بالکن خود را زیبا کنید، بهتر است آن را در مکانی بگذارید که در معرض نور مستقیم خورشید نباشد. بالکن‌های شمالی بهترین مکان برای نگهداری این گیاه است.

بنفشه آفریقایی

شمعدانی

گیاه شعمدانی از دسته گل‌های آپارتمانی است که طرفداران بسیاری دارد. شرایط نگهداری این گیاه بسیار مناسب است و در محیط خانه، بالکن و حیاط به خوبی رشد می‌کند. اگر می‌خواهید گیاه شما از رشد بسیار خوبی برخوردار باشد، استفاده از کودهای مایع، نور غیرمستقیم و نگهداری در دمای 15 تا 25 درجه در رشد این گیاه تاثیر چشم‌گیری دارد.

شمعدانی

پیشنهاد مطالعه: «مراقب این گیاهان سمی در آپارتمان باشید»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …