ساخت 200 هزار واحد مسکن در پایتخت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن از امضای پیمان‌نامه بین وزارت راه، شهرداری تهران و بانک مسکن برای ساخت 200 هزار مسکن اجاره‌ای خبر داد.
وام مسکن 200 میلیون تومانی

به گزارش دلتامگ به نقل از تجارت‌نیوز، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت وام مسکن 200 میلیون تومانی برای ساخت دویست هزار واحد مسکونی استیجاری در پایتخت خبر داد. بهتر است جهت خرید آپارتمان از جدیدترین اخبار آگاه شوید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون ساخت 200 هزار مسکن استیجاری تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

محمود شایان در خصوص ساخت مسکن استیجاری از امضای تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و بانک مسکن برای ساخت 200 هزار مسکن اجاره‌ای در شهر تهران خبر داد.

ساخت مسکن استیجاری

بازپرداخت 10 ساله وام مسکن 200 میلیون تومانی

این مقام مسئول در ادامه از پرداخت 200 میلیون تومان وام برای ساخت واحدهای مسکونی ابراز امیدواری کرد.

شایان با بیان اینکه دوره بازپرداخت این وام حداکثر ۱۰ ساله خواهد بود در خصوص نرخ سود این وام گفت:« نرخ سود این وام بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد است. احتمال دارد این مبلغ از محل صندوق ملی مسکن یارانه آن پرداخت شود.»

چندی‌ پیش، مدیرعامل بانک مسکن پیرامون شرایط پرداخت سقف وام ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت خانه‌های نهضت ملی مسکن اظهار کرد وقتی مبلغ تسهیلات ساخت مسکن افزایش پیدا می‌کند، چنانچه هزینه‌های باقی‌مانده با افزایش مبلغ مطابقت داشته باشد، در نتیجه می‌توان قرارداد را منعقد و مکمل را پرداخت کرد.

مطلب پیشنهادی:  اعلام آمادگی اصناف برای تحقق طرح بزرگ مسکن

ساخت 200 هزار واحد

افزایش وام مسکن روستایی در مقایسه با سال 1400

محمود شایان در نشست خبری حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی که به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد: «درباره تسهیلات مکمل ساخت مسکن در بخش تسهیلات مسکن روستایی، ابتدای سال گذشته سقف این وام ۵۰ میلیون تومان بود. اما در سال جاری ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. سیستم بانکی این وام را با نرخ سود ۵ درصد ابلاغ کرد.»

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه واحدهایی مشمول دریافت سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن می‌شوند، گفت:« پس از آن تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون افزایش یافت، با توجه به اینکه در قانون جهش تولید مسکن، یارانه صرفا از محل صندوق ملی مسکن پیش‌بینی شده، سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت نرخ سود را تضمین نمی‌کند.»

مطالعه بیشتر: با وام مسکن چند متر می‌توان خانه خرید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…