وزیر راه از مالیات واحدهای خالی می‌گوید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی گفت: با ثبت اطلاعات مسکن و شناسایی و تعیین مالیات واحدهای خالی مانع از حضور سوداگران و ایجاد التهاب در بازار مسکن می‌شویم.
مالیات واحد های خالی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با سرشماری مرکز آمار، میزان آمار واحد‌های مسکونی و همچنین واحد‌های خالی شناخته‌ شده است، گفت: ما آمار واقعی مسکن را از طریق همکاری با دستگاه‌های مختلف ارزیابی کرده‌ایم و با ایجاد سامانه اسکان و املاک، سعی کرده‌ایم هر فردی که در هر شهری سکونت دارد را با ثبت اطلاعات خود بتوانیم شناسایی کنیم و در نتیجه با این اطلاعات بتوانیم نیاز واقعی مسکن و همچنین تعداد و مالیات واحدهای خالی را تعیین کنیم.

اسلامی افزود: تاکنون ۳ میلیون خانوار در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که ما با توجه به آنکه هنوز بخش عمده‌ای از مردم ثبت‌نام نکرده‌اند تا پایان شهریور ماه مهلت ثبت نام را تمدید کرده ایم.

وزیر راه و شهرسازی گفت:با ثبت اطلاعات در این سامانه سعی خواهیم کرد مسکن را از کالای سرمایه‌ای خارج کنیم و از سوی دیگر نرخ واقعی مسکن در بازار را مشخص کنیم و مانع از حضور سوداگران و ایجاد التهاب در بازار مسکن شویم.

مطلب پیشنهادی:  پرداخت تسهیلات مسکن به مبلغ 17 هزار میلیارد ریال

مالیات خانه های خالی

او با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی تاکنون از طریق سامانه املاک و اسکان شناسایی‌ شده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته‌ است، گفت: سازمان امور مالیاتی موظف است از مردادماه طبق قانون، مالیات واحدهای خالی را اخذ کند. این بخش همت سازمان امور مالیاتی را می‌طلبد. ما لیست را ارائه کرده‌ایم اما سازمان امور مالیاتی نحوه ارائه لیست را نمی‌پسندد و ما سعی می‌کنیم با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوانیم نحوه مورد پسند لیست سازمان امور مالیاتی را ارائه کنیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب شناسایی یک میلیون خانه خالی با ۶ سال تأخیر! را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…