پرداخت تسهیلات مسکن به مبلغ 17 هزار میلیارد ریال

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهدی صحابی، معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی در خصوص تسهیلات بانکی از پرداخت وام ودیعه مسکن به بیش از 28 هزار متقاضی خبر داد.
تسهیلات مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، معاون اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به نوسانات قیمت خانه از پرداخت تسهیلات مسکن به میزان 17 هزار میلیارد ریال در مرداد‌ماه ابراز خرسندی کرد.

مهدی صحابی، پیرامون پرداخت وام ازدواج سال 1401 در مقایسه با سال 1400 از افزایش 35 درصدی آن خبرداد. وی همچنین بر پرداخت تسهیلات ازدواج برای 363 هزار و 580 نفر به مبلغ 501 هزار میلیارد ریال تاکید کرد.

جالب است بدانید که وام فرزندآوری به تعداد 265 هزار و به میزان 106 هزار میلیارد ریال از سوی بانک‌ها در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. با توجه به شرایط اقتصادی هر زوج جوانی علاوه بر وام ازدواج به تسهیلات مسکن برای خرید آپارتمان نیز نیاز دارد. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون تهسیلات بانکی تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

تسهیلات مسکن

اختصاص تسهیلات مسکن به بیش از 28 هزار متقاضی

صحابی با اشاره به تسهیلات مسکن از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از 28 هزار متقاضی به میزان 17 هزار میلیارد ریال در مورخ ششم تیر‌ماه سال 1401 تا 26 مرداد اطلاع داد.

وی در خصوص اقدامات اجرایی بانک‌ها برای اعمال قانون جوانی جمعیت از مسئولیت سنگین بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات ازدواج و تسهیلات فرزندآوری خبر داد.

این مقام آگاه با تاکید بر الزام قانون برای اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری از تامین زیر ساخت‌ها و سامانه‌های لازم توسط بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد.

مطلب پیشنهادی:  احداث مسکن در مازندران طی 4 سال آینده

معاون اعتبارات بانک مرکزی در خصوص عملکرد شبکه بانکی در راستای اجرای تکالیف قانونی این تسهیلات تاکید کرد:« تا امروز تسهیلات ازدواج برای ۳۶۴ هزار و ۵۸۰ نفر به مبلغ ۵۰۱ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است. همچنین تسهیلات فرزندآوری هم به تعداد ۲۶۵ هزار فقره و به میزان ۱۰۶ هزار میلیارد ریال از سوی شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.»

تسهیلات مسکن

رسالت اجتماعی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

صحابی افزود:« مبلغ پرداخت تسهیلات ازدواج رشد ۳۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است. لازم است بدانید که پرداخت تسهیلات فرزندآوری نیز به تکالیف شبکه بانکی افزوده شده است. همچنین علیرغم محدودیت منابع بانکی، بانک‌ها رسالت اجتماعی خود را در این زمینه انجام می‌دهند.»

نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد که زوج‌های جوان چه برای ازدواج و فرزندآوری و چه برای تامین مسکن ناچار به دریافت تسهیلات بانکی هستند. در واقع نوسانات بازار مسکن موجب شده که مردم برای اجاره یا خرید مسکن احتیاج به دریافت وام از بانک‌های سراسر کشور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …