سقف اجاره بها در تهران!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی گفت: عملکرد مصوبه تعیین سقف اجاره بها در سال ۹۹ در تهران بالای ۶۵ درصد و در سایر شهرها هم ۸۵ درصد اجرایی شده است.
سقف اجاره بها

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد تعیین سقف اجاره بها تهران با بیان اینکه فردا حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح در سراسر کشور با دستور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود، اظهار کرد: این موارد شامل ۳۲۱ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه است و ۱۶ پروژه بندری و نیز پروژه‌های بهسازی راه‌ها و بازسازی خسارات سیلاب سال ۹۸ است.

وی افزود: در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور در طی دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی، بزرگراه و آزادراه در کشور احداث کردیم که تعداد زیادی از آن‌ها به افتتاح رسید و تعدادی هم باقی مانده که بخشی در همین چند روز افتتاح می‌شود و بخشی هم تا دو سه ماه آینده تکمیل و پنجاه درصد به ظرفیت آزادراه‌های کشور افزوده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: حدود ۶۰ درصد طول بزرگراه‌های کشور در این دوره افزایش یافته و نیز طول خطوط ریلی هم بیش از ۴۰ درصد افزایش را به خود اختصاص داده است. ما پنج استان کشور را به شبکه ریلی متصل کردیم و سه استان دیگر هم به زودی پروژه‌های آنان انجام و به شبکه ریلی متصل می‌شود.

سقف اجاره بها

طرح تعیین سقف اجاره بها تهران اجرا نمی‌شود !!

اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره تعیین سقف اجاره‌ بها در تهران و عدم اجرای آن از سوی مالکان، تصریح کرد: نمی‌دانم منبع آماری شما که می‌گوئید این طرح اجرا نمی‌شود چیست. عملکرد این مصوبه در سال ۹۹ در تهران بالای ۶۵ درصد کنترل کرده و اسباب‌کشی اتفاق نیفتاده و در سایر کلانشهرها و شهرها هم ۸۵ درصد اجرایی شده است. صاحب خانه‌های فاخری هم بوده‌اند که به خاطر شرایط کرونا و وضعیت اقتصادی حتی اجاره‌بها را افزایش نداده‌اند؛ اما درست است کسانی هم بوده‌اند که نپذیرفته‌اند اما ضمانت اجرایی خیلی مهم آن شورای حل اختلاف است.

مطلب پیشنهادی:  پرداخت مالیات حتی برای ساکنین یک خانه

وی تاکید کرد: بر اساس گزارش شورای حل اختلاف حدود ۱۱۰۰ شکایت به آنان واصل شده که ۲۳۰ مورد را شورای حل اختلاف حکم به تخلیه داده‌اند و مابقی مسموع واقع نشده است. این آمار حکایت از موفق بودن مصوبه سقف اجاره‌بها دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما مبلغ ودیعه را برای موجرها اضافه کردیم و سال گذشته ۲۲۵ هزار خانوار این وام را دریافت کردند و امسال هم در ثبت‌نام ۲۵۰ هزار خانوار ثبت‌نام کردند و ما حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان مبلغ پیش‌بینی کردیم. امیدوارم شر کرونا و تحریم کنده شود تا مردم بهتر زندگی کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تورم اجاره بها رکورد 5 سال اخیر را شکست! را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …