نقش تعاونی‌ها در ساخت خانه ارزان قیمت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از مزیت‌های ساخت خانه توسط تعاونی‌ها این است که، نگاه تعاونی‌ها به ساخت و ساز مسکن یک نگاه سودآور نیست. بنابراین خانه‌هایی که به وسیله این تعاونی‌ها ساخته می‌شوند، از کیفیت بهتری برخوردار هستند.
تعاونی‌های مسکن

به گزارش دلتامگ به نقل از خبرگزاری جدید، در زندگی هر خانواده‌ای بخصوص قشر متوسط رو به پایین جامعه، مسکن نقش بسزایی دارد، چرا که بخش عمده‌ای از سبد هزینه هر خانوار را تعیین می‌کند. به همین منظور دولت در پی ارائه راهکاری برای تامین خانه‌های ارزان قیمت است و در این خصوص از تمام ظرفیت تعاونی‌های مسکن برای ساخت و ساز استفاده می‌کنند.

مزیت استفاده از تعاونی‌های مسکن

یکی از مزیت‌های تعاونی مسکن این است که خانه را با قیمت تمام شده و بدون سود، حتی ارزان‌تر از سایر انبوه‌سازان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. از این جهت شرکتهای تعاونی، نقش بسیار موثری در خرید آپارتمان‌هایی با قیمت کم برای اقشار ضعیف جامعه ایفا می‌کند.

در سال 1386 با تصویب قانون بودجه و ساماندهی عرضه مسکن در کشور، وزارت تعاون نقش مدیریت در پروژه‌های مسکن‌مهر را بر عهده گرفت. در این پروژه وزارت تعاون با ایجاد شرایط مناسب، اطلاعات افراد را جمع آوری و نسبت به ثبت‌نام آن‌ها اقدام می‌کند.

تعاونی‌های مسکن

مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: بخش تعاون سهم مهمی در نهضت ملی مسکن بر عهده دارد. اگر دولت از ظرفیت تعاونی‌های مسکن بهره‌برداری کند بخش اعظمی از مشکلات در حوزه مسکن برطرف می‌شود.

در 6 سال گذشته، 2 میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شد. از این تعداد یک میلیون و ۹۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن گروهی و تعاونی و ۸۴۰ هزار واحد مسکونی هم توسط تعاونی‌های مسکن ساخته شده است. با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که در حال حاضر سهم تعاونی‌ها در ساخت مسکن زیر ۱۰ درصد پیش بینی می‌شود. در حالی که تعاونی‌ها این پتانسیل را دارند که تعداد واحدهای بیشتری را تولید کنند.
نتیجه‌گیری: در صورتی که دولت از تمام ظرفیت تعاونی‌ها برای ساخت و ساز مسکن استفاده کند، شاهد آن هستیم که تعداد واحدهای بیشتری ساخته شده و با قیمت مناسب‌تر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…