دستور رئیس جمهور برای واگذاری زمین‌های به شرط ساخت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی هم دستور داد علاوه بر ساخت مسکن، به مردم «زمین به شرط ساخت مسکن» واگذار کند.
زمین به شرط ساخت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری بازار، آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه ترجیح دولت، توسعه افقی شهرهاست، نه بلندمرتبه سازی، عنوان کرد: از مسئولان وزارت راه و شهرسازی خواسته‌ایم که در محل طرح‌های عمرانی روزشمار نصب شود تا مردم بر روند اجرای این پروژه‌ها نظارت کنند. (برای اطلاع از آخرین وضعیت قیمت خرید خانه در تهران به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.)

رئیس جمهور با دستگاه های دولتی نیز اتمام حجت کرد و متذکر شد این دستگاه‌ها فقط تا پایان شهریورماه فرصت دارند اراضی در اختیار خود را برای تولید مسکن واگذار کنند.

زمین به شرط ساخت مسکن

آیت الله رئیسی هشدار داد در صورتی که دستگاهی حاضر نشود زمین‌های خود را به منظور ساخت مسکن برای مردم اختصاص دهد، مالکیت همه این اراضی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران سند خواهد خورد.

رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی دستور داد علاوه بر ساخت مسکن، به مردم «زمین به شرط ساخت مسکن» هم واگذار کند تا خودشان ساخت مسکن را آغاز کنند.

اخیرا علی اصغرخانی نماینده مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفته است: با سازمان برنامه و بودجه که هیچ اعتقادی به ساخت دو میلیون مسکن ندارد، برخورد کنید. در غیر این صورت سال آینده در کشور با بحران مسکن روبرو خواهیم شد.

مطلب پیشنهادی:  وضعیت طرح کنترل نرخ اجاره مسکن

نماینده مردم شاهرود ادامه داد: تمامی بسترسازی‌های انجام شده و کارهای تخصصی در بحث مسکن به سرانجام نرسید و امسال در بودجه ۱۴۰۱، رقم ۲۵ هزار میلیارد باید به صندوق ملی مسکن داده می‌شد. اما متأسفانه تاکنون یک ریال هم در این صندوق پول واریز نشده است.

زمین به شرط ساخت مسکن

اخیرا وزیر راه و شهرسازی در خصوص منابع صندوق ملی مسکن توضیح داد: فعلا هیچ پولی وارد این صندوق نشده‌ است. اما به زودی منابع جدید تزریق خواهد شد.

قاسمی درباره محل تامین منابع اظهار داشت: ٣٠ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال برای صندوق ملی مسکن دیده شده که باید ارایه شود و همچنین ۵٠ هزار میلیارد تومان هم خط اعتباری مسکن مهر یعنی برگشت اقساط است که وارد صندوق می‌شود. همچنین تمام مالیات حوزه مسکن باید وارد صندوق ملی مسکن شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…