مالیات املاک به صندوق ملی مسکن تزریق می‌شود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که از این پس، تمام مالیات حوزه مسکن باید وارد صندوق ملی مسکن شود.
صندوق ملی مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایلنا، رستمی قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تا پایان شهریورماه ١٠٠ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل می‌شود. (اگر به دنبال بررسی بازار خرید و فروش آپارتمان هستید، در به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.)

او در ادامه گفت: در پروژه مسکن نهضت ملی مسکن تعدادی از واحدها پیشرفت فیزیکی ٩٨ تا ٩٩ درصد دارند و بسیاری از واحدها تنها منتظر انشعابات هستند. از شهریورماه هر ماه افتتاح و تحویل مسکن نهضت ملی خواهیم داشت.

صندوق ملی مسکن

وی با بیان اینکه طبق گزارش رسمی دیوان که در سایت این نهاد هم بارگزاری شده، میزان پیشرفت نهضت ملی مسکن در دولت قبل حدود ٨.٨ درصد بود، عنوان کرد: ما همان پروژه را در دولت سیزدهم ادامه دادیم و امروز به مرحله تحویل رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میزان منابع صندوق ملی مسکن در حال حاضر چقدر است، گفت: فعلا هیچ پولی وارد این صندوق نشده‌ است. اما به زودی منابع جدید تزریق خواهد شد.

اگر قصد مطالعه اخبار بیشتری در این زمینه دارید؛ به شما خواندن مطلب «کناره‌گیری انبوه‌سازان عامل کاهش ساخت مسکن» را پیشنهاد می‌کنیم.

قاسمی درباره محل تامین منابع اظهار داشت: ٣٠ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال برای صندوق ملی مسکن دیده شده که باید ارایه شود و همچنین ۵٠ هزار میلیارد تومان هم خط اعتباری مسکن مهر یعنی برگشت اقساط است که وارد صندوق می‌شود. همچنین تمام مالیات حوزه مسکن باید وارد صندوق ملی مسکن شوند.

مطلب پیشنهادی:  درس‌هایی از طرح مسکن مهر

صندوق ملی مسکن

گفتنی است که صندوق ملی مسکن به منظور ایجاد هم‌افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن تشکیل شد.

سال گذشته محمود محمودزاده – معاون وزیر راه و شهرسازی درباره منابع مالی این صندوق گفته بود: پیش‌بینی‌هایی درخصوص تامین منابع این صندوق صورت گرفته که یکی از آنها مالیاتهای حوزه مسکن، زمین و ساختمان است. یکی دیگر، خط اعتباری مسکن مهر شامل اصل و اقساط برگشتی آن خواهد بود. اجاره‌ای که سیستم ما بابت زمین‌های ۹۹ ساله از کل پروژه‌های مسکونی دریافت می‌کند دیگر منابع این صندوق را تشکیل می‌دهد.

مطالعه بیشتر: مطلب «کناره‌گیری انبوه‌سازان عامل کاهش ساخت مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…