چاره‌اندیشی برای تامین منابع مالی احداث مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با اقدامات دولت و پشتیبانی مجلس در خصوص تامین منابع مالی، بتوانیم بخش قابل توجهی تعهدات اجرایی ساخت مسکن را عملیاتی کنیم.
تامین منابع مالی

به گزارش دلتامگ به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در خصوص بررسی وضعیت ساخت مسکن، نشستی با وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مسکن برگزار کردیم. هدف از برگزاری این جلسه، تامین منابع مالی برای ساخت مسکن بود. به گونه‌ای که شاهد روند صعودی در ساخت و ساز ملک باشیم. به همین منظور گزارش‌های امیدوار کننده‌ای از سوی سازمان‌ها به دست ما رسید.

در پایان این جلسه مقرر شد برای تامین منابع مال از سوی کمسیون اقتصادی، کار گروهی تشکیل دهیم. این کارگروه موظف است تا منابع مالی که از فروش اموال و دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی، بدست آمده است را به این منابع اضافه کند. علاوه بر تامین منابع که از فروش دارایی سازمان‌ها بدست می‌آید، بانک‌ها نیز موظف هستند ۲۰ درصد از منابع خودشان را به حوزه مسکن اختصاص دهند.

تامین منابع مالی

وی تاکید کرد: با توجه به شرایطی که در بحث تکالیف بانک‌ها وجود دارد، موضوع ناترازی بانک‌ها از موارد بسیار مهم به شمار می‌آید. در همین راستا پیشنهاد ایجاد ابزارهای جدید تأمین مالی برای ساخت مسکن را با توجه به حجم نقدینگی که در اقتصاد داریم، ارائه کردیم و امیدواریم جمع بندی جلسه امروز به روان سازی تأمین مالی ساخت مسکن کمک کند.

مطلب پیشنهادی:  هنگام خرید آپارتمان در تهران به این نکات دقت کنید

مقاله مرتبط:

«مژده به متقاضیان مسکن ملی»

تامین منابع مالی

پیگیری‌های انجام شده برای تامین بودجه مورد نیاز ساخت مسکن آنگونه که مشخص است، نتیجه امیدوار کننده‌ای به همراه دارد. چرا که تفاهم‌نامه ساخت ۵ هزار واحد مسکونی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ۱۰ هزار واحد مسکونی با بنیاد مستضعفان به دستور شهردار تهران طی روزهای آینده منعقد خواهد شد.

نتیجه‌گیری: با اقدامات پیش‌بینی شده برای افزایش ساخت و ساز مسکن بخصوص در شهر تهران دولت در تلاش است تا عرضه و تقاضا را در این بازار به تعادل برساند.

پیشنهاد مطالعه:

«همه چیز در مورد نتیجه استعلام مسکن ملی»

تعداد کلمات مطلب: 303

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

قیمت خرید خانه در محله های ارزان تهران

محله‌های وردآورد، نواب و جوادیه با متوسط قیمت ۱۸ میلیون تومان ثبت شده است. …