تدابیر دولت برای افزایش صدور پروانه ساختمانی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
علیرضا زاکانی، شهردار تهران اظهار کرد: متعهدیم تا در برابر عرق شرمی که جوانان ما نمی‌توانند مسکن تهیه کنند و کمر مردم در اجاره نشینی در حال شکستن است، مسئولیت مان را اجرا کنیم و بتوانیم باری از دوش مردم برداریم.
صدور پروانه ساختمانی

به گزارش دلتامگ به نقل ازخبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی در مراسم کلنگ‌زنی 3 هزار واحد مسکونی در منطقه 18 تهران در خصوص کاهش صدور پروانه ساختمانی در بهار امسال می‌گوید: در سال‌های 90 و 91 تعداد پروانه‌های ساختمانی کاهش یافت و به رقم 31 هزار رسید. در این مدت 8 ساله این روند کاهش صدور پروانه‌ها همچنان ادامه داشت. از سوی دیگر با سیاست غلطی که در کشور حاکم شد، عملاً ما این رکود را در حوزه مسکن می‌بینیم و این بد مسکنی و بی مسکنی که امروز شاهد آن هستیم، حاصل این تفکر غلط گذشته است.

در خصوص بهبود روند کاهش صدور پروانه ساختمانی، دولت تدابیری اندیشیده است. بر اساس کمسیون ماده 5 شهرداری تهران، مقرر شد که برای بهبود بافت فرسوده تسهیلاتی به مالکین داده شود. به گونه‌ای که مردم صلاح خود را در بازسازی بافت فرسوده بدانند. به همین جهت دولت امیدوار است با ارائه طرح انبوه‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، شاهد افزایش ساخت و ساز و صدور پروانه ساختمانی باشد.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب در حوزه مسکن هستید، مطلب«تلاش برای خانه‌دار شدن به آرزو برای اجاره نشینی تبدیل شد» را در دلتا مگ بخوانید.

مطلب پیشنهادی:  539 میلیون تومان، میانگین قیمت رهن خانه‌های نوساز در تهران

صدور پروانه ساختمانی

تدابیر دولت برای جبران کمبود یک میلیونی مسکن

زاکانی یادآور شد: دولت در تلاش است تا با سامان دادن در حوزه تولید، کمبود یک میلیون مسکن را جبران کند. در این خصوص شهرداری تهران با همکاری بنیاد مسکن طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در تهران را آغاز کرد. امید است با اجرائی شدن این طرح، مشکل تامین مسکن و اجاره‌نشینی مردم حل شود.

ارائه تسهیلات نوسازی به مالکان سبب شد که روند کاهشی صدور پروانه، به روند افزایشی تغییر کند. از سوی دیگر پروژه 180 هزار واحد مسکونی در 22 منطقه تهران در حال ساخت است.

نتیجه‌گیری: دولت در تلاش است تا با ارائه راهکارهای متعدد مشکل کمبود مسکن مردم را برطرف کرده تا شاید باری از دوش اجاره‌نشین‌ها برداشته شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «بررسی زیرساخت‌های مسکن مهر پردیس» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …