افزایش 650 هزار تومانی حق مسکن

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در کمیته دستمزد پیرامون مستمری بازنشستگان، زندگی این افراد را با کاهش 10 درصدی درآمد در شرایط نابسامان اوضاع کشور امکان‌ناپذیر دانست.
حق مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در کمیته دستمزد از افزایش 650 هزار تومانی حق مسکن با دستور رئیس مجلس خبر داد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون افزایش حق مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

این مقام آگاه در خصوص نامه محمد باقر قالیباف از ابطال مصوبه پیشین و ابلاغ مصوبات قانونی دولت طی یک هفته خبر داد.

دولت ابتدا باید مصوبه حق مسکن شورای عالی کار را به تائید نهایی می‌رساند. اما با کاهش 100 هزار تومانی حقوق بازنشستگان آن را ناقص ساخت. همچنین به جای افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان، آن را به 10 درصد نیز کاهش داد.

حق مسکن

توفیقی:مجلس به وظیفه خود عمل کرده است

توفیقی با اشاره به اجرای وظیفه ذاتی و قانونی مجلس و صدور دستور ابطال بر اینکه مجلس وظیفه خود را تمام و کمال انجام داده است، تاکید کرد.

در واقع رئیس مجلس باید در بازه زمانی مشخص به ابلاغ حکم مجلس می‌پرداخت. البته این کار نیز به مرحله اجرایی نرسید. لازم به ذکر است که این مصوبات باید بدون هیچ نگرانی توسط دولت سیزدهم برای کارگران به مرحله اجرایی می‌رسید.

توفیقی با اشاره به اینکه خود دولت بهتر از همه می‌داند که در شرایط اقتصادی فعلی، این اعداد و ارقام به هیچ‌وجه جبران فاصله‌ی بسیار زیاد سبد معیشت و دستمزد, چه مستمری بازنشستگان چه حقوق شاغلان را نمی‌دهد، گفت: «در حالی که تورم ۹۰درصدی سبد غذایی را داریم چطور یک بازنشسته با افزایش ۱۰درصدی می‌تواند زندگی کند.»

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون حقوق بازنشستگان هستید، مطلب« وام مسکن بازنشستگان به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ » را در دلتا مگ بخوانید.

مطلب پیشنهادی:  آیا خرید مسکن با وام منطقی است؟

حق مسکن

کسر 100 هزار تومان از حق مسکن بازنشستگان

وقتی اجاره‌بهای منازل مسکونی در شهرستان‌های کوچک به بیش از دو ملیون تومان صعود کرده است، چگونه قادر به کسر 100 هزار تومان از حقوق بازنشستگان هستند، در حالی که بر اساس برخی گفته‌ها، حق مسکن کارگران در این اوضاع نابسامان تورمی 550 هزار تومان تعیین شده است.

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار با تأکید بر اینکه هیچ کدام از این اعداد و ارقام پاسخگوی مشکلات معیشتی نیست ادامه داد: «در بحث حق مسکن دولت فقط صرفا باید مصوبه را تصویب می‌کرد, کسر ۱۰۰ تومان خلاف قانون بود.»

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد با اجرای شدن نامه‌ی رئیس مجلس، باید حق مسکن مصوب شورای عالی کار مجددا در دستور کار قرار بگیرد. در نتیجه  ۱۰۰هزار تومانی که دولت از ۶۵۰هزار تومان کم کرده بود، به حساب بازنشستگان باز می‌گردد. همچنین حق مسکن کارگران به ۶۵۰هزار تومان افزایش می‌یابد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «ارائه تسهیلات نوسازی برای 9هزار خانه » را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « افزایش 650 هزار تومانی حق مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…