محله الهیه تهران و هرآنچه که درباره این محله باید بدانید

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای زندگی در لوکس‌ترین محله تهران نیاز نیست که قیمت‌های نجومی پرداخت کنید، بلکه می‌توانید با قیمت مناسب‌تر در این محله زیبا خانه بخرید.
محله الهیه تهران

اگر به شمال شهر پایتخت سری زده باشید، قطعا نام محله الهیه تهران را شنیده‌اید؛ امکانات رفاهی منحصربه‌فردی که در این محله اعیان نشین قرار دارد باعث محبوبیت دو چندان آن می‌شود. از سوی دیگر آب‌وهوای بسیار خوبی که بر این منطقه حاکم است باعث می‌شود افراد بسیاری ترغیب شوند تا در این محله ملکی بخرند. چنانچه از بودجه مناسبی برخوردار هستید و قصد خرید آپارتمان در الهیه را دارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

خرید آپارتمان در تهران

الهیه  کجاست؟ موقعیت جغرافیایی

محله الهیه تهران یکی از محله‌های لوکس در منطقه ۱ شهرداری است که با محله‌های باغ فردوس از شمال غرب، امانیه از غرب، زرگنده از جنوب و محله قیطریه و حکمت از شرق همسایه است. از نظر موقعیت جغرافیایی نیز  این محله به بزرگراه صدر در جنوب، بزرگراه مدرس در غرب و خیابان شریعتی در شرق متصل می‌شود. با گذر از خیابان های الهیه در می‌یابید که بافت این محله نوساز و مدرن است و بیشتر ساختمان‌های این محله را برج‌های لوکس تشکیل می‌دهند که از معروف ترین برج های الهیه می‌توان به برج الهیه( برج دو قلو الهیه)، نگین و بیژن اشاره کرد. در سال‌های پیش رودخانه دربند دو محله الهیه و قیطریه را از هم جدا می‌کرد، اما به مرور زمان و با ساخت‌وسازهای صورت گرفته، اکنون خیابان دکتر شریعتی این دو محله را از یکدیگر جدا می‌کند.

خرید آپارتمان در الهیه

دسترسی به الهیه چگونه است؟

دسترسی محله الهیه تهران، به اتوبان صدر و مدرس رفت‌وآمد را برای ساکنان آن بسیار راحت‌تر کرده است؛ علاوه بر آن اگر قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید، لازم به ذکر است که قرار گرفتن الهیه بین دو خیابان ولیعصر و شریعتی این امکان را فراهم کرده تا بتوانید با تاکس و اتوبوس‌های BRT به راحتی تا نزدیکی این محله بروید. همچنین ایستگاه مترو قیطریه و صدر جزو نزدیکترین مترو به مرکز خرید الهیه به شمار می‌آیند که می‌توانید از آن استفاده کنید.

بهترین خیابان الهیه تهران برای زندگی

با توجه به اینکه محله الهیه تهران جزو مناطق بالاشهر است؛ بنابراین زندگی در آن می‌تواند برای شما تجربه‌ای متفاوتی باشد؛ تمام خیابان‌های این محله برای زندگی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و آنچه که باعث تفاوت بهترین محله های الهیه تهران با دیگر خیابان‌ها آن می‌شود، وجود گرانترین برج های الهیه در آن‌ها است. در نتیجه الهیه خیابان فرشته، خیابان جردن، چناران، آقا بزرگی، بوسنی و هرزگوین لوکس‌ترین و دیدنی‌ترین خیابان‌های این محله به شمار می‌آیند.

مطلب پیشنهادی:  چگونه با مترو به شاه عبدالعظیم شهر ری برویم!

مراکز درمانی محله الهیه

چند مرکز درمانی الهیه که امکانات خوبی دارد عبارت اند از:

  • درمانگاه فرشته
  • درمانگاه پارک وی
  • درمانگاه پایتخت
  • کلینیک درد دکتر مسعود هاشمی

مراکز تجاری و تفریحی محله

مهم‌ترین مراکز خرید محله الهیه عبارت اند از :

  • مرکز خرید مدرن الهیه
  • پاساژ فرشته
  • مجتمع رویال آدرس
  • مرکز تجاری سام سنتر
  • مجتمع تجاری داریوش

محبوب‌ترین پارک‌های محله الهیه شامل پل پارک وی ، بوستان آقا بزرگی ، بوستان جبهه ، بوستان خزر شمالی ، بوستان بابک  هستند.

قیمت خرید و اجاره آپارتمان در الهیه

محله الهیه تهران جزو مناطق اعیان نشین پایتخت است که بیشتر ساختمان‌های آن را برج‌های لوکس و گران‌قیمت تشکیل می‌دهند؛ به همین دلیل برای خرید خانه در این محله به بودجه خوبی نیاز دارید. البته قیمت آپارتمان در الهیه آنچنان هم که تصور می‌کنید نجومی نیست و شما می‌توانید با قیمت بسیار مناسب در این محله صاحب خانه شوید.

در زیر چند نمونه قیمت خرید اپارتمان در الهیه را از سایت ملکی دلتا برایتان آوردیم.

متراژ(متر)

سن بنا(سال)

قیمت هرمترمربع(تومان)

قیمت کل(تومان)

190

1

520,000,000

100,000,000,000

120

10

150,000,000

18,000,000,000

180

13

138,000,000

25,000,000,000

در ادامه چند نمونه قیمت اجاره آپارتمان را از سایت ملکی دلتا برایتان اوردیم.

متراژ(متر)

سن بنا(سال)

ودیعه(تومان)

اجاره(تومان)

160

نوساز

5,000,000,000

195

93

1,000,000,000

65,000,000

150

1401

1,000,000,000

170,000,000

 

 

پیشنهاد مطالعه: با خرید آپارتمان‌ در محله آرژانتین، زندگی متفاوتی را تجربه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معرفی محله ها

همچنین بخوانید

محله دزاشیب و هرآنچه که از این محله باید بدانید+ جدول قیمت

آب‌وهوای بی‌نظیر محله دزاشیب و دسترسی راحتت و دور بودن از ترافیک همه ما را وسوسه می‌کند در…