بازار مسکن در انتظار ریزش حباب

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران معتقد است در نیمه دوم امسال شاهد ریزش قیمت‌ها و افزایش معاملات ملکی در تهران خواهیم بود.
افزایش معاملات ملکی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، حسام عقبایی می‌گوید: رکود تورمی مسکن در نیمه دوم سال گذشته بروز کرد. به طوری که قیمت مسکن در تهران تصاعدی شد و هم شاهد کاهش معاملات ملکی بودیم.

وی ادامه داد: در خرداد ماه فضای سیاسی و انتخاباتی بر کشور حاکم بود که باعث رکود بازار مسکن شد. در مجموع در سه ماهه نخست امسال بازار مسکن در رکود به سر برد.

وی در عین حال این نوید را داد که میزان مراجعه مردم به بنگاه‌های ملکی در روزهای اخیر افزایش یافته است و توضیح داد: با این وجود، شرایط انجام معامله در بازار مسکن با سایر بازارها متفاوت و زمانبر است و خرید یک ملک و قطعی شدن آن حدود یک تا سه ماه زمان می‌برد.

نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران، خروج بازار مسکن از شرایط رکودی را زمانبر دانست و ابراز امیدواری کرد که شرایط بازار در نیمه دوم سال بهتر شده و شاهد ریزش قیمت‌ها باشیم.

افزایش معاملات ملکی

«ریزش قیمت» به معنی «کاهش قیمت» نیست

عقبایی در عین حال  توضیح داد: کاهش یعنی نرخ‌ها از قیمت واقعی مسکن پایین‌تر بیاید. در حالی که وقتی ریزش قیمت رخ می‌دهد، حباب‌های قیمتی موجود در بازار کم می‌شود که این امر یکباره نیست و در طول زمان رخ می‌دهد.

وی در پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های پیش رو نیز گفت: باید اذعان کرد که بازار مسکن یکی دو سالی است که در رکود مطلق به سر می‌برد هر چند که پیش از آن نیز در رکود بود.

مطلب پیشنهادی:  تسهیلات ساخت مسکن افزایش یافت

وی ادامه داد: بسیاری از مالکان در ماه‌های اخیر توقع داشتند که بعد از انتخابات ملک خود را با قیمت‌های بالاتری بفروشند، اما دیدند که نقدینگی و کشش بازار مسکن این افزایش را بر نمی‌تابد.

مالکان به دنبال سود زیاد نباشند

نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار داشت: در این شرایط مالکان باید قیمت‌های خود را بشکنند و سود خود را منطقی کنند. البته این به معنای زیان دیدن آنان نیست بلکه به این معنی است که نباید دنبال سودهای ۲۰۰ و یا ۱۰۰ درصدی باشند.

وی پیش‌بینی کرد در نیمه دوم امسال شاهد ریزش قیمت‌ها و افزایش معاملات ملکی در تهران خواهیم بود و تا پایان امسال با یک شیب ملایم، قیمت‌ها ‌رشد خواهد یافت.

مطالعه بیشتر: اگر به دنبال مطالعه اخبار بیشتری در این زمینه هستید ما مطلب «کاهش قیمت مسکن ادامه دارد» را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…