احداث 3000 واحد مسکونی در ورامین

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خبرها حاکی از این است که این روزها با توجه به گران‌تر شدن نرخ رهن و اجاره و خرید مسکن، نهاد‌های مختلف اعم از خصوصی و دولتی مصمم به ایجاد واحدهای مسکونی در تمامی استان‌های ایران هستند.
احداث 3000 واحد مسکونی

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، محسن منصوری، استاندار تهران از احداث 3000 واحد مسکونی برای قشر کم درآمد ساکن در شهرستان ورامین، خبر داد.

این مقام آگاه با اشاره به ساخت 3000 واحد مسکونی در ورامین، به توسعه طرح ملی مسکن و ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و عمومی برای سرعت بخشیدن به اجرایی شدن این طرح، تاکید کرد.

محسن منصوری ضمن یادآوری بنیاد مستعضفان به عنوان یکی از نهادهای پیشرو در ساخت و ساز مسکن برای اقشار کم درآمد، از کارآمدی این نهاد و تکمیل پروژه‌های پیشین در سطح استانی تقدیر به عمل آورد.

احداث 3000 واحد مسکونی

آغاز کلنگ زنی 3000 واحد مسکونی

منصوری ادامه داد: “بنیاد مستضعفان با رویکرد احداث مسکن برای محرومان و مستضعفان، پروژه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده بود. زمینی در جنب شهر ورامین، که بخشی از آن در داخل محدوده و بخشی از آن در حریم ورامین قرار داشت، شناسایی شد. این زمین متعلق به بنیاد مستضعفان است.”

وی خاطرنشان کرد: “در بازدیدی که به همراه رئیس بنیاد مستضعفان از این زمین‌ داشتیم، کلیات موضوع به تصویب رسید.  همچنین پس از آن کار کارشناسی روی این زمین انجام و توافقی با شهرداری ورامین انجام شد.  بر همین اساس به‌زودی مراحل قانونی اخذ مجوز کمیسیون ماده پنج و همچنین کارگروه زیربنایی و توسعه‌ای استان طی خواهد شد.

همچنین امکان احداث بیش از سه هزار واحد مسکونی که نیمی از آن در مالکیت بنیاد مستضعفان و حدود 1500 واحد در قالب قانون جدید جهش ملی مسکن در مالکیت دولت خواهد بود، کلنگ‌زنی آن به‌زودی انجام خواهد شد.”

مطلب پیشنهادی:  بزرگ‌ترین ایراد طرح اقدام ملی مسکن

احداث 3000 هزار واحد مسکونی

اعلام آمادگی دو بخش خصوصی و دولتی برای ساخت و ساز

به نظر می‌رسد با اجرایی شدن این طرح خدمات قابل توجهی در زمینه فضای سبز، خدمات پزشکی و درمانی، خدمات مذهبی وآموزشی همگام با ساخت و ساز این 3000 واحد مسکونی، به ساکنین ارائه گردد.

در پایان، این مقام آگاه از تصمیم بنیاد مستعضفان برای ساخت و ساز هر چه بیشتر واحد‌های مسکونی در سایر استان‌‌ها و شهرستان‌‌‌های کوچک و بزرگ، اطلاع داد.

گفتنی است که بنیاد مستعضفان برای همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه احداث مسکن برای محرومان، اعلام آمادگی کرده است.

همچنین جلساتی مبنی بر شناسایی مکان‌های مناسب برای اجرایی کردن طرح ملی مسکن با شهرداری‌های استان‌‌های مختلف و مالکان، برگزار شده است.

در صورت توافق بین دو بخش دولتی و خصوصی امید می‌رود که اجرایی شدن پروژه ساخت و ساز واحد‌های مسکونی سرعت بیشتری بیابد.

پیشنهاد مطالعه:برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «نکات مهم در درصد ساخت زمین» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «احداث 3000 واحد مسکونی در ورامین » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …