نکات طلایی در خرید ملک کلنگی

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از نکات حقوقی مهم در خرید خانه کلنگی این است که حتما احراز مالکیت انجام شود. با توجه به اینکه خانه‌های کلنگی قدیمی هستند، باید حتما از این مطمئن شوید که فروشنده، قطعا مالک خانه است.
نکات طلایی در خرید خانه کلنگی

معمولا افراد با خرید ملک کلنگی، به دنبال ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری بوده و قصد سکونت در آن را ندارند. در نتیجه نکات مهم در خرید خانه کلنگی را با رویکرد سرمایه‌گذاری توضیح خواهیم داد. در خرید خانه کلنگی نکات مهمی در خصوص موارد حقوقی وجود دارد که توجه به آن‌ها ضروری است. اما پیش از نکات حقوقی باید به ویژگی‌های زمین ملک مربوطه توجه کنید.

زمانی که یک خانه کلنگی را با هدف ساخت‌ و‌ ساز بررسی می‌کنید، باید نکاتی که روی فرایند ساخت، پسندیده شدن توسط مشتری، فروش راحت‌تر، سریع‌تر و بهتر اثر دارند را نیز در نظر بگیرید تا از خرید خود بیش‌ترین سود را بدست آورید.

 نکات مهم در خرید خانه کلنگی

 نکات مهم در خرید خانه کلنگی

۱- میزان تراکم خانه کلنگی

فردی که اقدام به خرید خانه کلنگی می‌کند، میزان سرمایه‌ای که برای خرید زمین باید صرف کند را با هزینه تقریبی ساخت و ساز و مدت خاک‌خوری سرمایه محاسبه کرده و منطقی بودن خرید خانه کلنگی را می‌سنجد. در نتیجه هر چه بتواند بنای بیش‌تری در آن زمین بسازد، سود بیش‌تری بدست می‌آورد و سرمایه‌گذاری، منطقی‌تر می‌شود. در نتیجه میزان تراکمی که به خانه کلنگی تعلق می‌گیرد، یکی از نکات مهم در خرید خانه کلنگی به حساب می‌آید.

۲- ضریب سطح اشغال، یکی از نکات مهم در خرید خانه کلنگی

با محاسبه ضریب سطح اشغال، شما متوجه می‌شوید که در چه مساحتی از زمین، اجازه ساخت و ساز دارید. همانطور که گفتیم هر چه زیربنای مفید ساخته شده بیش‌تر باشد، سازنده، سود بیش‌تری بدست می‌آورد. به همین دلیل ضریب سطح اشغال مانند تراکم، یکی از نکات مهم در خرید خانه کلنگی به حساب می‌آید. البته ضریب سطح اشغال یا همان درصد ساخت زمین از جهات دیگر در بررسی زمین یک ملک کلنگی اثرگذار است.

مطلب پیشنهادی:  تسهیل گازرسانی به پروژه‌های مسکن مهر

۲- ضریب سطح اشغال، یکی از نکات مهم در خرید خانه کلنگی

۳- قناس بودن زمین

از نکات مهم دیگر در خرید ملک کلنگی، قناس بودن زمین است. این موضوع برای سازنده هم می‌تواند سود باشد هم ضرر و زیان. با توجه به ضریب سطح اشغالی که شهرداری برای هر محله تعیین می‌کند، درصدی از زمین که امکان ساخت و ساز در آن وجود دارد مشخص می‌شود. اما با توجه به اینکه هر ملکی باید هم‌باد ملک‌های همسایه ساخته شود، نوع قناسی می‌تواند امکان ساخت و ساز در مساحت بیش‌تری را فراهم کند.

۴- جهت ملک

اهمیت جهت ملک (شمالی و جنوبی) به نظر بدیهی می‌رسد. از دید خریدار، ملک جنوبی به معنای نورگیر بهتر و روشنایی بیش‌تر و مطلوب‌تر است. اما از دید سازنده ملک جنوبی مزایای دیگری نیز دارد.

پیشنهاد مطالعه:برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «نکات مهم در درصد ساخت زمین» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 426

2 دیدگاه

  1. […] آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «نکات طلایی در خرید ملک کلنگی» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «نکات طلایی در خرید ملک کلنگی» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

محله کوی فراز تهران، محله‌ای جذاب و دنج برای سکونت

کوی فراز در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 تهران واقع شده است که به دلیل دسترسی مناسب، آب‌و…