مشارکت در ساخت و ساز و خطرات آن

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدت زمان اجرای قرارداد ساخت و ساز مشارکتی است که باید به صورت دقیق مشخص شود. توجه داشته باشید برای تعیین زمان اجرای قرارداد ساخت و ساز مشارکتی از اصطلاحاتی مانند لغایت و تا حدود استفاده نشود.
مشارکت در ساخت و ساز و خطرات آن

امروزه مشارکت در ساخت و ساز بسیار رواج یافته است. اغلب فعالان در حرفه ساخت و ساز بعلت سود بالا، تمایل فراوانی برای قرارداد مشارکت در ساخت دارند. معمولا افرادی که ملک کلنگی دارند، به سراغ ساخت و ساز می‌روند. البته که این کار به تنهایی قابل انجام نیست و باید افرادی در این کار مشارکت داشته باشند. در صورت مشارکت با سازنده‌‌ای که معتبر و مورد اطمینان باشد، می‌توانند در انتظار سرمایه‌گذاری پرسودی نیز باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعاتی را در خصوص قرارداد مشارکت در ساخت و ساز و خطراتی که ممکن است برای طرفین قرارداد ایجاد شود و همچنین راهکارهای قانونی و نکاتی که باید هنگام تنظیم قرارداد به آن توجه کنید بپردازیم.

مشارکت در ساخت و ساز و خطرات آن

قرارداد مشارکت در ساخت و ساز چیست؟

قرارداد مشارکت در ساخت و ساز، قراردادی است که یکی از طرفین قرارداد، ملک قدیمی یا کلنگی یا زمین خود را در اختیار یک سازنده قرار دهد تا وی با هزینه خود یک آپارتمان را بر اساس قرارداد بسازد و به عبارت بهتر طرفین قرارداد در آپارتمان‌های ساخته شده شریک شوند.

راهکارهای قانونی و نکات آن در تنظیم قرارداد

از نکات مهمی که در تنظیم قرارداد باید به آن توجه کنید، درج و تنظیم آن در یک مکان مطمئن است. این مکان مطمئن می‌تواند دفتر اسناد رسمی، دفتر وکیل و بنگاه مشاور املاک باشد. در صورت انجام این کار از بروز اختلافات بعدی و ضرر و زیان، جلوگیری خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی:  قیمت خانه های کلنگی کاهشی شد

راهکارهای قانونی و نکات آن در تنظیم قرارداد

در قراردادهای مشارکت در ساخت لازم است آورده‌های هر دو طرف قرارداد تا جایی که ممکن است به وضوح ذکر شوند. به عنوان مثال لازم است مالک ارزش‌گذاری دقیقی را روی ملک خود انجام دهد.

همچنین اگر زمین یا ملک دارای امتیازات خاص و ویژه‌ای باشد که امکان انتقال آن‌ها به ساختمان جدید وجود داشته باشد از جمله کنتور برق، چاه و … ذکر آن‌ها در قرارداد ضروری است.

مطالعه بیشتر: مطلب «نکات مهم در تنظیم قرارداد اجاره ملک» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

آموزش تصویری پخت خورش ریواس به روش کُردی

ریواس یک گیاه خودرو بهاری است که علاوه بر طعم بسیار لذیذ سرشار از ویتامین است و می‌تواند ب…