خوب و بد زندگی برج نشینی

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر خلاف بسیاری از افرادی که علاقه زیادی به زندگی در خانه‌های ویلایی دارند، برخی زندگی در برج را به دلیل امکانات و مزایایی که دارد به زندگی در خانه‌های ویلایی و آپارتمان ترجیح می‌دهند.
زندگی برج نشینی

با رشد جمعیت، ساخت و ساز برج ها در تمام دنیا در طول 20 سال اخیر به شدت افزایش یافته است، چرا که دیگر ساخت خانه‌های چند طبقه پاسخگوی رشد جمعیت نبود؛ با «مجله ملکی دلتا» همراه باشید تا در ادامه به مزایا و معایب «زندگی برج نشینی» بپردازیم.

اگر شما به دنبال خرید یک واحد مسکونی در برج هستید، باید بدانید در کنار امکانات و مزایایی که برج نشینی دارد، معایبی نیز خواهد داشت؛ برای مثال هزینه شارژ در برج ها بسیار بالاست، از همین رو شما باید درآمد خوبی برای پرداخت هزینه‌های جاری داشته باشید.

از سوی دیگر ممکن است به دلیل تعداد کم لاین‌های آسانسور در برخی از برج ها، شما مدت طولانی منتظر آمدن آسانسور شوید. حتی گاهی اوقات به دلیل تعمیرات و خرابی آسانسور شاید ناچار شوید از پله ها برای رسیدن به طبقات بسیار بالا، استفاده کنید.

زندگی برج نشینی

موضوع مهم دیگر قوانین زندگی برج نشینی است که باید کامل و دقیق توسط ساکنین برج رعایت شود و بسیاری به دلیل اینکه تجربه برج نشینی را نداشته‌اند رعایت این قوانین در ابتدا برایشان بسیار سخت خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  خرید خانه در معروف‌ ترین محله‌‌های اصفهان

در کنار معایبی که ذکر شد، امنیت بالا، امکانات فوق العاده (استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی، سالن سینما، سرایدار مقیم، لابی من و …)، ایمنی بالا، آسانسور باربری، مقاومت بالا، منظره جذاب و … از جمله مزایای برج نشینی هستند.

اما شاید جالب باشد که بدانید حتی زندگی در برج از نظر روحی و روانی می‌تواند روی افراد تاثیر بگذارد؛ در این رابطه برخی از روانشناسان می‌گویند: در صورتی كه ساختمان‌های مرتفع نيازهای روحی افراد را اقناع نسازند، ساكنين چنين مجموعه‌هايی در خطر ابتلا به بيماری روحی (افسردگی) قرار دارند.

مطالعه بیشتر: مطلب «چرا ساختمان‌های با عمر بالای ۴۰ سال تخریب نمی‌شوند؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

آموزش تصویری پخت خورش ریواس به روش کُردی

ریواس یک گیاه خودرو بهاری است که علاوه بر طعم بسیار لذیذ سرشار از ویتامین است و می‌تواند ب…