کاربرد تعیین سن ساختمان

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محاسبه سن ساختمان کاربردهای بسیار بالایی برای خریدار یا مستأجر دارد. پیش از آن‌ که اقدام به خرید یا اجاره خانه کنید لطفاً نکات مربوط به سن بنا را خوانده و فراموش نکنید.
کاربرد تعیین سن ساختمان

تعیین سن ساختمان در هر عملیاتی که مربوط به ساختمان است بی‌تأثیر نخواهد بود. به عبارتی عملیات‌هایی که روی ساختمان انجام می‌شود باید با سن آن متناسب باشد. به عنوان مثال وقتی اقدام به خرید خانه، اجاره و یا کوبیدن و بازسازی می‌کنید، بهتر است از قدمت خانه موردنظر باخبر شوید. در واقع اطلاع داشتن از این موضوع، روی تصمیم‌گیری شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

تعیین سن ساختمان

بعضی بناها به دلیل قدمت و سن بالا مورد انتخاب همه، بخصوص جوانان قرار نمی‌گیرند. معمولا جوانان برای خرید خانه از وام های مسکن استفاده می‌کنند. در حالیکه بناهای قدیمی برای بازسازی یا کوبیدن، شامل دریافت وام مسکن نخواهند شد.

تعیین سن ساختمان چه کاربردی دارد؟

بعضی از کاربردهای تعیین سن ساختمان را در ذیل شرح داده‌ایم:

  • سن ساختمانی که خریداری می‌کنید یا در آن زندگی می‌کنید بسیار اهمیت بالایی دارد.
  • دلیل اهمیت سن ساختمان ابتدا در هنگام خرید آن است.
  • قطعاً یک خانه نوساز قیمت بالاتری نسبت به خانه ۱۰ سال ساخت و یک خانه ۱۰ سال ساخت قیمت بالاتری نسبت به خانه ۲۰ سال ساخت دارد. پس در مرحله اول، سن ساختمان بر قیمت ساختمان هنگام خرید تأثیر خواهد گذاشت.
مطلب پیشنهادی:  پیش از اجاره یا رهن خانه، از این نکات غافل نشوید

پایه و مبنای محاسبه سن ساختمان

در حال حاضر بزرگ‌ترین اختلافی که بین فروشندگان و خریداران ساختمان وجود دارد همین تعیین سن ساختمان است. پیش از آن که اقدام به خرید خانه کنید توصیه ما به شما مطالعه دقیق اطلاعاتی در رابطه با سن ساختمان است.

سن ساختمان

سن واقعی ساختمان

  • به نظر کارشناسان، سن واقعی یک ساختمان در واقع با اولین پی ریزی و تشکیل فونداسیون آغاز شده  و مبنای محاسبه سن واقعی ساختمان تاریخ صدور جواز یا پروانه ساختمانی است.

سن بهره برداری ساختمان

  • سن بهره برداری ساختمان در واقع از زمانی شروع می‌شود که نصب انشعابات و امکان سکونت دریک واحد ساختمانی امکان‌پذیر شده باشد و رایج‌ترین مبنای محاسبه سن بهره برداری ساختمان از زمان تاریخ نصب کنتورها می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «اهمیت سن ساختمان به هنگام خرید خانه در تهران» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…