خرید آپارتمان در دهکده المپیک چقدر بودجه می‌خواهد؟

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دهکده المپیک در شمال غربی تهران و در منطقه 22 تهران واقع شده است. بخش شرقی دهکده المپیک به رودخانه و باغ‌های کن، بخش جنوبی آن به بزرگراه همت و بخش شمالی آن به رشته کوه‌های البرز منتهی می‌شود.
دهکده المپیک

بدون شک هر فردی قبل از اقدام برای خرید خانه، باید با منطقه‌ای که قرار است در آن سکونت داشته باشد آشنا شود؛ از همین رو ما در این مقاله قصد داریم برای کسانی که به دنبال خرید آپارتمان در دهکده المپیک هستند، اقدام به معرفی این شهرک کنیم. قبل از اینکه اقدام به بررسی ویژگی، امکانات و قیمت خرید آپارتمان در دهکده المپیک کنیم، بهتر است که درباره تاریخچه شکل‌گیری آن توضیح مختصری بدهیم.

خرید آپارتمان در تهران

دهکده المپیک کجاست؟ (وضعیت جغرافیایی)

دهکده المپیک در شمال غربی تهران و در منطقه 22 تهران واقع شده است. بخش شرقی دهکده المپیک به رودخانه و باغ‌های کن، بخش جنوبی آن به بزرگراه همت و بخش شمالی آن به رشته کوه‌های البرز منتهی می‌شود.

زمان شکل‌گیری دهکده المپیک به سال 1348 برمی‌گردد، چرا که قرار بوده در سال 1353 بازی‌های آسیایی در ایران برگزار شود. از همین رو دهکده المپیک برای اسکان ورزشکاران و تیم‌های خارجی ساخته شد. پس از پایان این مسابقات، دهکده المپیک محلی برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی شد. پس از آن ساختمان دهکده المپیک به سازمان تربیت بدنی واگذار شد. در حال حاضر نیز بخش زیادی از ساکنان این محله کارمندان سازمان تربیت بدنی هستند.

خرید آپارتمان در دهکده المپیک

وضعیت دسترسی به دهکده المپیک

افرادی که قصد تردد با حمل‌ونقل عمومی را دارند، می‌توانند از خطوط اتوبوس صادقیه – دهکده المپیک، میدان صنعت – کوهسار و پایانه آزادی – چیتگر خود را به دهکده المپیک برسانند.

اما اگر تردد با مترو برای شما راحت‌تر است، می‌توانید از خطوط مترو چیتگر و صادقیه استفاده کنید.

کسانی که قصد استفاده از خودرو شخصی را دارند لازم است که بدانند، ضلع شمال میدان المپیک به اتوبان همت و ضلع جنوب آن به اتوبان رسالت می‌رسد. بلوار دهکده المپیک نیز در ضلع شمالی آن قرار گرفته و در بخش جنوبی آن بلوار صدرا واقع شده است.

مراکز درمانی محله

دهکده المپیک علاوه بر دسترسی و آب و هوای بسیار خوب، از امکانات و تجهیزات درمانی مناسبی هم بهره می‌برد. به عنوان مثال می‌توانیم به بیمارستان ایرانیان اشاره کنیم که یکی از بهترین و مجهزترین بیمارستان‌های روانشناسی موجود در کشور است. در ادامه به مراکز درمانی دهکده المپیک اشاره می‌کنیم:

  • بیمارستان نیکان غرب
  • بیمارستان چشم پزشکی آفتاب
  • مرکز بهداشت المپیک
  • داروخانه دکتر افشاری
  • مرکز بهداشت غرب
مطلب پیشنهادی:  با 8 میلیارد در شمال شهر تهران خانه بخرید!

وجود این امکانات خوب در محله تقاضای خرید آپارتمان در دهکده المپیک را بسیار زیاد کرده‌ است.

مراکز تجاری و تفریحی دهکده المپیک

دانشگاه علامه طباطبایی که یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ایران به شمار می‌رود در این منطقه واقع شده است. کسانی که در دهکده المپیک ساکن هستند همواره از آرامش و خلوتی این منطقه احساس رضایت می‌کنند و معتقدند که امکانات و دسترسی‌های موجود در این منطقه تا حدودی مطلوب است.

دهکده المپیک به دلیل هم‌جواری با بزرگ‌ترین قطب گردشگری منطقه 22 یعنی دریاچه چیتگر توانسته است توجه خانواده‌های بسیاری را به خود جلب کند. از جمله امکانات تفریحی نزدیک به این محله می‌توان به:

  • بوستان بزرگ جوانمردان،
  • آبشار تهران
  • پارک جنگی چیتگر
  • دریاچه خلیج‌فارس تهران در سمت غربی این محله اشاره کرد.

قیمت خرید آپارتمان در دهکده المپیک

اگر به دنبال خرید آپارتمان در دهکده المپیک هستید، بهتر است که بدانید از آنجا که بافت مسکونی این منطقه نوساز است و لذا متوسط قیمت مسکن در آن نسبتا بالاست و خرید خانه در آن نیازمند نقدینگی به نسبت بالایی است. اگر هم قصد سرمایه‌گذاری در این منطقه را دارید بد نیست که بدانید سرمایه‌گذاری در آن بدون ریسک است و آینده روشنی دارد. پس با خیال راحت اقدام به خرید خانه و یا سرمایه‌گذاری در دهکده المپیک کنید. در ادامه برایتان تعدادی از نمونه‌های قیمت خرید آپارتمان در دهکده المپیک را از سایت ملکی دلتا آوردیم.

متراژ(متر)

سن بنا قیمت هرمترمربع(تومان)

قیمت کل(تومان)

107

نوساز 137,000,000

14,000,000,000

115

نوساز 113,000,000

13,000,000,000

110

17 سال 81,000,000

9,000,000,000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله دزاشیب و هرآنچه که از این محله باید بدانید+ جدول قیمت

آب‌وهوای بی‌نظیر محله دزاشیب و دسترسی راحتت و دور بودن از ترافیک همه ما را وسوسه می‌کند در…