یک توصیه به مشاوران املاک: با صاحبخانه‌ها چانه‌زنی کنید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با ابراز نگرانی در خصوص نرخ اجاره بها، تاکید کرد: به مشاوران املاک توصیه می‌کنیم با نزدیک شدن به پیک جابجایی از چانه‌زنی با مالکان برای کاهش نرخ اجاره بها غافل نشوند.
کاهش نرخ اجاره بها

به گزارش دلتا مگ به نقل از رویداد 24، مصطفی‌قلی خسروی با تاکید بر اینکه بازار مسکن از پارامتر‌هایی مختلفی تاثیر می‌گیرد، عنوان کرد: اگر تغییر قیمت کالا‌هایی مثل روغن، لبنیات و ماکارونی تاثیر زیادی بر شاخص تورم ایجاد کند ممکن است تا حدود اندکی بر بازار مسکن اثر گذار باشد، اما همانطور که گفتم رشد قیمت سنگین ایجاد نخواهد کرد. «برای مشاهده فایل‌های فروش آپارتمان در تهران به سایت ملکی دلتا مراجعه فرمایید.»

خسروی با بیان این که مشاوران املاک نقشی در نوسانات قیمت مسکن ندارند گفت: طبیعی است که پایین آمدن قیمت خانه منجر به رونق شغل واسطه‌های بازار املاک می‌شود، بنابراین ما همواره طرفدار ارزان شدن مسکن هستیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به صحبت‌های برخی نمایندگان مجلس مبنی بر نقش مشاوران املاک بر افزایش قیمت مسکن گفت: نمی‌دانم چه دلیلی دارد که برخی آقایان دائم بر یک تحلیل اشتباه اصرار می‌کنند و کم‌کاری خودشان را به گردن مشاور املاک می‌اندازند.

قیمت های رهن و اجاره

خسروی تاکید کرد: ما طبق قانون نظام صنفی، مجری قوانین هستیم. بار‌ها گفته‌ایم که این قانون برای صنف املاک حداقل هفت ایراد دارد که باید اصلاح شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: تعجب می‌کنم فردی از قوه مقننه که وظیفه اصلی‌اش قانونگذاری است نسبت به قوانین مرتبط با کمیسیونی که در آن عضویت دارد بی‌اطلاع است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت آپارتمان با متراژ کوچک چقدر است؟

خسروی همچنین عنوان کرد که خوشبختانه ثباتی که از حدود یک سال گذشته در بازار ایجاد شده همچنان وجود دارد، افزود: تا حدودی نگران بازار اجاره هستیم. به مشاوران املاک توصیه می‌کنیم با نزدیک شدن به پیک جابجایی از چانه‌زنی با مالکان برای کاهش نرخ اجاره بها غافل نشوند.

وی بیان کرد: کاری که ما می‌توانیم بکنیم این است که به مالکان توصیه کنیم تا رعایت انصاف و رافت اسلامی را داشته باشند. البته دولت سقف افزایش اجاره بها را در شهر تهران ۲۵ درصد اعلام کرده که ما نیز در انعقاد قرارداد‌ها باید این مسئله را به موجران و مستاجران گوشزد کنیم. انعقاد قرارداد‌های بالاتر از سقف تعیین شده ممنوع است.

مطالعه بیشتر: مطلب «بیشترین معاملات مسکن متعلق به واحدهای 50 تا 70 متری» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…