شرایط دریافت وام تعمیرات خانه

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر شما هم به دنبال تعمیرات خانه خود هستید، وام تعمیرات مسکن مختص شماست. تا انتهای این گزارش با ما همراه باشید تا با شرایط دریافت آن آشنا شوید.
شرایط دریافت وام تعمیرات خانه

عموما در طول زمان، خانه دچار استهلاک شده و بخش‌هایی از آن نیاز به تعمیرات جزئی یا اساسی پیدا خواهد کرد. گاهی این هزینه‌ها بسیار بالا بوده و فرد نمی‌تواند از عهده پرداخت آن برآید. در نتیجه می‌تواند به سراغ دریافت وام تعمیرات خانه برود. با دلتا مگ همراه باشید تا با وام تعمیرات مسکن و شرایط دریافت آن آشنا شوید.

وام تعمیرات مسکن

همانطور که در بالا ذکر شد، گاهی خانه نیاز به تعمیرات اساسی پیدا می‌کند. اما با توجه به شرایط اقتصادی، هزینه تعمیرات بالا بوده و معمولا افراد به تنهایی از پس هزینه‌ها برنمی‌آیند. در نتیجه به سراغ دریافت وام مسکن خواهند رفت. همچنین اگر قصد خرید خانه‌ای را دارید اما نیاز به تعمیرات دارد، می‌توانید علاوه بر دریافت یکی از انواع وام بازسازی مسکن، وام جعاله یا وام تعمیرات مسکن 1401 را نیز دریافت کنید. در واقع وام جعاله مسکن می‌تواند کمکی در کنار وام خرید مسکن باشد.

وام تعمیرات مسکن

در این شرایط بانک‌ها تسهیلاتی به نام وام جعاله مسکن یا تعمیرات واحد مسکونی برای تعمیرات خانه به افراد اعطا می‌کنند. به علاوه این تسهیلات فقط مختص بانک مسکن نیست.

مبلغ وام تعمیرات مسکن چقدر است؟

سقف یا میزان وام تعمیر خانه با توجه به بانک تعیین می‌شود. وام جعاله علاوه‌ بر بانک مسکن توسط بانک‌های دولتی و خصوصی دیگر نیز ارائه می‌شود. بطور کلی برای بعضی از بانک‌ ها، سقف این وام‌ها تا ۵۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  مظنه قیمت خانه‌های 200 تا 300 متری

شرایط وام تعمیرات مسکن

 نوع بانک و محل پرداخت، شرایط این وام را متفاوت می‌کند. به عنوان مثال وام تعمیرات مسکن از طریق بانک مسکن به دو روش امکان‌پذیر است، از طریق سپرده‌گذاری و یا از طریق وام اوراق مسکن. این در حالی است که بانک درخواست کننده یکی است، اما شرایط دریافت هر کدام متفاوت است.

شرایط وام تعمیرات مسکن

مدارک لازم برای دریافت وام تعمیرات مسکن

ممکن است هر بانک طی قوانینی که تعیین کرده است، مدارک مختلفی برای ارائه وام تعمیر خانه درخواست کند، اما مدارک مرسوم برای دریافت تسهیلات بانکی به صورت زیر می‌باشد:

  • تکمیل فرم درخواست وام جعاله بانک مورد نظر
  • اصل و تصویر پایان‌ کار ساختمان
  • اصل و فتوکپی برابر اصل اسناد مدارک مالکیت متقاضی
  • صورت برآورد هزینه‌های قابل قبول در معامله شامل قیمت زمین و تهیه مصالح و سایر هزینه‌ها
  • پرینت فرم‌های ارزیابی ملک و تاییدیه کارشناس عمرانی
  • رسید پرداخت مبلغ ارزیابی ملک
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی و ضامن دریافت وام
  • فیش آب، برق و یا گاز

مطالعه بیشتر: مطلب «انواع وام مسکن و نکات مربوط به آن» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…