خانه‌دار کردن مردم با زمین رایگان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرح رئیسی که آن را ارتقا یافته مسکن مهر نامیده‌اند با هدف ساخت چهار میلیون مسکن با استفاده از زمین رایگان و آورده اولیه صفر رونمایی شد.
پروژه مسکن مهر

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، روز گذشته طرح رئیسی که آن را ارتقا یافته مسکن مهر نامیده‌اند با هدف ساخت چهار میلیون مسکن رونمایی شد اما باید دید این طرح چقد اجرایی است.

این پروژه البته بنا به گفته یک کارشناس، مقداری رویاگونه است اما استفاده از بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها و ارایه زمین رایگان می‌تواند از نقاط قوت آن باشد.

تقریبا همه کاندیداهای ریاست جمهوری به طور تلویحی اشاره‌ای به حوزه مسکن داشته و از حل کردن مشکل این بخش سخن گفته‌اند. اما شاید فقط طرح آیت‌الله رئیسی است که دیروز جزئیاتی از آن توسط یکی از ایده‌پردازان مسکن مهر ارایه شد.

گفته می‌شود با استفاده از زمین رایگان و آورده اولیه صفر طی چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان احداث خواهد شد.

مسکن مهر

آیا وعده رئیسی محقق می‌شود؟

ظاهرا آیت‌الله رئیسی قصد دارد وعده‌های مسکنی خود را زودتر از بقیه وعده‌هایش عملیاتی کند. او در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام وعده‌اش در دولت او زودتر از بقیه وعده‌ها و در چه بازه زمانی محقق می شود؟ گفت: این موضوع از دغدغه‌های مردم به ویژه جوانان و زوج‌های جوان است. ما تلاش میکنیم با تولید در این حوزه هم این دغدغه و هم مساله جمعیت را حل کنیم.

مطلب پیشنهادی:  گره کور در نوسازی بافت‌های فرسوده

رئیسی افزود: من به جوانان گفته‌ام که آنها ازدواج کنند، ما هم ساخت خانه برایشان را از همان روز نخست دولت پیگیری می‌کنیم و فکر می‌کنم بشود طی چهار سال چهار میلیون مسکن ساخت.

او چهار سال قبل هم در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ از عملکرد دولت روحانی در بخش مسکن مهر انتقاد کرده و گفته بود: «چرا چند سال مسکن مهر را تعطیل کردید؟ مردم النگو و فرش خود را فروختند که صاحب خانه شوند اما اعلام کردند که این طرح مزخرف است.»

این کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری، چند روز قبل هم گفته بود: «مسکن سازی مثل لوکوموتیو است» که بخش های اقتصادی دیگر را به حرکت در می آورد ما اگر بتوانیم مسکن سازی را که نیاز مردم و زوج های جوان هست فعال کنیم می توانیم به فعال کردن بسیاری از تولیدها کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …