50 درصد مسکن روستایی نوسازی شد

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل بنیاد مسکن گفت: در سال جاری ۵۰ درصد واحدهای روستایی نوسازی شدند که این موضوع باعث کاهش صدمات در حوادثی، چون زلزله شده است.
مسکن روستایی

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری صداوسیما، اکبر نیکزاد در خصوص نوسازی مسکن روستایی گفت: سال ۱۳۸۴، تنها ۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی نوساز بودند. اما در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شدند. به طوری که در حوادث قهری مانند زلزله، خسارت نسبت به سابق کمتر شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح جهش تولید مسکن، باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها نوسازی شود ادامه داد: یکی از دلایل کندی روند پرداخت تسهیلات برای نوسازی مسکن روستایی، تأخیر در ابلاغ پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن تصریح کرد: روستاییان با هماهنگی بنیاد مسکن، نوسازی مسکن‌های روستایی را آغاز کردند، اما به لحاظ اینکه یارانه تسهیلات باید توسط سازمان برنامه‌وبودجه تعیین و به بانک عامل ابلاغ کند موضوع به تأخیر افتاد.

مسکن روستایی

وی افزود: رئیس‌جمهور در شورای عالی مسکن پرداخت تسهیلات را مصوب و تأکید کرد تا عملیاتی شود و بنیاد مسکن نیز پیگیر ابلاغ مصوبه به بانک‌های عامل است. ظرف چند روز آینده نامه مربوط به تأمین تسهیلات مسکن روستایی توسط برنامه‌وبودجه به بانک مرکزی ارسال شود.

مطلب پیشنهادی:  از روز اول دولت «ساخت مسکن» را کلید می‌زنیم

نیکزاد ادامه داد: تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد با سفته‌ی زنجیره سه نفره و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

وی گفت: قرار است سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها نوسازی شود تا در سال ۱۴۱۰ یک واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم نداشته باشیم.

مطالعه بیشتر: مطلب «نگاهی به جزئیات دریافت وام نوسازی مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. علی

    12 فروردین 1401 در 10:12 ق.ظ

    دوباره وعده چند روز آینده دادن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…