نگاهی به جزئیات دریافت وام نوسازی مسکن

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سقف وام نوسازی مسکن ۴۵۰ میلیون تومان و در چهار شهر به ۶۰۰ میلیون تومان رسید. همچنین ۱۵۰ میلیون تومان از این وام با سود صفر درصد داده خواهد شد.

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادآنلاین، اخیرا مسئولان وزارت راه و شهرسازی از افزایش سقف وام نوسازی مسکن خبر داده‌اند. در همین راستا، بانک مسکن این وام را برای ملکی که در بافت فرسوده شهر قرار داشته باشد، بدون سپرده‌گذاری پرداخت می‌کند.

این وام با دو و نیم برابر شدن در تهران به ۴۵۰ میلیون، در کلان شهرها به ۴۰۰ میلیون و در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

این مبلغ در شهر مشهد، قم، شیراز و تهران و در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

برای بسیاری این سوال مطرح می‌شود که چگونه می‌توان وام نوسازی را دریافت کرد. یکی از روش‌های دریافت وام نوسازی مسکن بافت فرسوده، مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی و سامانه ثبت‌نام مسکن حمایتی است. پس از مراجعه به این سامانه با انتخاب گزینه بافت فرسوده، ثبت‌نام انجام می‌پذیرد.

روش دیگر مراجعه به‌صورت مستقیم به سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران و نشانی facility.udrc.ir است تا فرآیند ثبت‌نام دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده صورت بگیرد.

سقف وام نوسازی مسکن

مبلغ وام ودیعه در زمان حاضر ۶۰ میلیون تومان برای تهرانی‌ها و ۴۵ میلیون تومان برای ساکنان سایر شهرهاست. نرخ سود وام ودیعه این دسته از افراد چهار درصد قرض‌الحسنه است و بازپرداخت وام ودیعه ۳۶ ماهه در نظر گرفته شده است.

مطلب پیشنهادی:  اجاره یا خرید خانه؟ مسئله این است

سقف وام نوسازی مسکن چقدر است؟

در خصوص سود وام نوسازی باید گفت که میزان سود این وام در تهران ۱۲ درصد است. اما در کلان‌شهرهای دیگر ۱۱ درصد و در دیگر شهرها ۱۰ درصد است. در تمام این موارد ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود.

علاوه بر این در تهران ۱۵۰میلیون تومان دیگر از این تسهیلات و در سه شهر دیگر قم، شیراز و مشهد ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و اگر متقاضیان زیر پوشش نهادهای حمایتی باشند، سود این بخش از تسهیلات چهار درصد است.

باقی‌مانده مبلغ وام برای سایر متقاضیان سود ۱۸ درصد دارد. در مجموع اینکه سود وام برای مالک زیر پوشش نهادهای حمایتی ۹.۱ درصد است و برای افراد غیرمشمول یا سازندگان ۱۱ درصد محاسبه می‌شود.

در پایان لازم به ذکر است، مالکان مسکن، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت بازآفرینی شهری ایران و با وارد کردن کدپستی منزل مسکونی خود از واقع شدن آن در بافت فرسوده استعلام بگیرند.

مطالعه بیشتر: مطلب «عوامل تاثیرگذار بر بازار مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…