۲۲ هزار و ۲۸۸ واحد مسکن روستایی نوسازی شد

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تنها ۲۲ هزار و ۲۸۸ واحد مسکن روستایی در ۱۰ ماهه امسال نوسازی شد.
پرداخت تسهیلات مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از مهرنیوز، مجید جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی اظهار کرد: تا سال ۸۴ سالانه ۲۰ تا ۲۵ هزار واحد مسکن روستایی بازسازی می‌شد اما از سال ۸۴ به بعد طرح بهسازی سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی آغاز شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور داریم، که از این تعداد تاکنون ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار واحد بهسازی شده است.

جودی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون واحد غیر مقاوم روستایی داریم که پیش‌بینی می‌شود تا پایان ۱۴۱۰ اتمام نوسازی مسکن روستایی را جشن بگیریم.

وی افزود: از سال ۱۳۹۰ تورم افسارگسیخته داشتیم که این افزایش ۱۵ درصدی پاسخگو نبود، چرا که تا قبل از سال ۹۲، وام ۵۰ میلیون تومان مسکن روستایی پاسخگوی ۸۰ درصد هزینه‌های ساخت مسکن بود اما از ۹۲ به بعد این تسهیلات تنها معادل ۳۰ درصد هزینه‌های ساخت را جواب می‌داد.

جزییات وام مسکن روستایی

جزییات وام مسکن روستایی

مجید جودی با اشاره به ناتوانی بخشی از خانوارهای روستایی در تأمین آورده اولیه ساخت مسکن گفت: از آنجایی که مسکن روستایی ابزار دلالی و سرمایه‌گذاری نیست و فقط استفاده مصرفی دارد، بنابراین سفته‌بازی و دلالی در آن دیده نمی‌شود و رشد قیمت‌ها اندک است.

مطلب پیشنهادی:  افزایش 27 درصدی قیمت اوراق بهادار در بازار مسکن

وی ادامه داد: در سال ۹۹ قرار شد وام مسکن روستایی از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و نهایتاً مهر ماه ۱۴۰۰ این افزایش اتفاق افتاد اما در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان به هیچ‌وجه کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا چند هفته آینده اعطای وام ۲۰۰ میلیون تومانی عملی شود.

وی خاطرنشان کرد: از مهرماه امسال تاکنون تنها ۱۸۰ هزار فقره وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از سوی بانک‌ها به شعب استانی خود ابلاغ شده است.

جودی تأکید کرد: در ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ تعداد واحدهای مسکونی بازسازی شده ۶۲ هزار و ۹۵۵ واحد بود ولی در ۱۰ ماهه امسال نوسازی ۲۲ هزار و ۲۸۸ واحد مسکونی روستایی تمام شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «روند قیمت در بازار مسکن کاهشی شد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …