الگوبرداری از ژاپن برای ساخت خانه اولی‌ها

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو مجمع تشخیص مصلت نظام معتقد است که برای ساخت مسکن مجردها می‌توان از کشوری مانند ژاپن الگوبرداری کرد.
ساخت مسکن مجردها

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، علی‌ آقامحمدی می‌گوید که باید روح زندگی را به محلات دارای بافت فرسوده بازگردانیم و می‌افزاید: انجام این کار در شمال شهر تهران غیرممکن است زیرا شمال شهر مرده است و ساختار آن انفرادی است.

بر اساس گفته وی، اما در محلات بافت فرسوده روح جمعی حاکم است و می‌توان این کار را انجام داد. لازمه آن این است که به شرایط، نوع فرهنگ و اقوام ساکن در محلات توجه کرد حتی در جزییات هم باید به این موارد پرداخت.

وی ادامه داد: باید تفاوت فرهنگی در همه چیز حتی در رنگ ساختمان‌ها لحاظ شود در واقع نباید تولید انبوه به شکل یکنواخت را ادامه دهیم بلکه باید تولید انبوه متناسب با نوع فرهنگ و قومیت مردم محله شکل گیرد.

آقامحمدی به داشتن «هویت» در محلات تاکید کرد و گفت: اکنون محلات پهنه‌بندی شده‌اند و ممکن است این پهنه‌بندی بر اساس هویت محلات شکل نگرفته باشد.

ساخت مسکن مجردها

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام با اشاره به ساخت مسکن برای جوانان اظهار کرد: می‌توان جوانان را کاندید اول مسکن کنیم و «سازمان داوطلبان زندگی آینده» را تشکیل دهیم، باید کاری کنیم تا جوان بدون خانه در کشور وجود نداشته باشد.

او به اعطای سند مالکیت مشروط به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید از کاداستر استفاده کنیم و در این راه از مجلس و شهرداری‌ها نیز کمک بگیریم . از سوی دیگر تجمیع ریزدانه‌ها نیاز به یک سیستم حقوقی محکم دارد تا مردم مطمئن شوند در موعد مقرر به آنچه به آن‌ها وعده داده شده است، می‌رسند.

مطلب پیشنهادی:  احداث ۷۰ هزار واحد مسکونی در اصفهان

آقامحمدی با اشاره به بازآفرینی شهری 2020 محله گفت: باید طرح این محلات را مشخص کرده و آن‌ها را دسته بندی کنیم  و در هر محله یک پروژه به عنوان پایلوت آغاز به کار کند. همان طور که عنوان کردم باید بازآفرینی با توجه به شرایط فرهنگی آن محله انجام شود.

وی  با بیان این که متولی نوسازی و بهسازی 2020 محله مشخص شده است، اظهار کرد: کار نوسازی 205 محله توسط وزارت کشور،318  محله کمیته امداد،220 محله توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، 215 محله توسط هلال احمر، 922 محله توسط سازمان بهزیستی، 160 محله توسط شهرداری‌ها و 65 محله توسط سازمان اوقاف و 50 محله توسط آستان قدس رضوی عملیاتی خواهد شد.

مطالعه بیشتر: مطلب «نگاهی به قیمت مسکن در برخی از محله‌های منطقه 6» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…