متقاضیان ساخت و ساز به راحتی پروانه ساختمانی دریافت می‌کنند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نایب رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران به ساخت مسکن توسط افراد غیرمتخصص اشاره کرد و گفت: دستگاه‌هایی که متولی تأیید صلاحیت سازندگان هستند، اصراری بر روی داشتن صلاحیت توسط متقاضیان ساخت‌وساز ندارند.
فرصت شغلی

به گزارش دلتا مگ به نقل از مهر، نایب رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران می‌گوید: صرف داشتن سرمایه سبب شده تا متقاضیان ساخت و ساز بتوانند پروانه ساختمانی دریافت کنند.

ایرج رهبر تاکید کرد باید به افرادی که صلاحیت و تخصص دارند، اجازه ساخت و ساز بدهند. او عنوان کرد: باید سرمایه‌گذار صرفاً سرمایه ساخت و ساز را تأمین کند. همچنین سرمایه‌گذار یا پیمانکار باید مسئولیت کل پروژه اعم از ناظر، سازنده و… را هم بر عهده بگیرد.

او گفت: ناظر در قضیه متروپل چند بار گزارش تخلفات را رد کرد. اما شهرداری به عنوان ناظر نهایی پروژه‌های ساختمانی، گزارش مهندس ناظر را نپذیرفته بود.

متقاضیان ساخت و ساز

رهبر اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که مجری ذی صلاح جایگاه خاصی در صنعت ساختمان ندارد. او بیان کرد: برخی سازنده‌ها یاد گرفته‌اند که پروانه ساخت چهار طبقه بگیرند ولی پنج طبقه بسازند.

برای اطلاع بیشتر از اخبار حوزه مسکن، مطلب «کاهش چشم‌گیر صدور پروانه ساختمانی در تهران» را مطالعه کنید.

او اضافه کرد: سازندگان در نهایت از کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری با پرداخت جریمه طبقه اضافی، مجوز دریافت می‌کنند.

وی به خطرات این موضوع اشاره کرد و افزود: وقتی محاسبات و نقشه‌ها بر اساس ۴ طبقه است، مشخص است که ساختمان تحمل بار اضافی را ندارد.

مطلب پیشنهادی:  آفت فایل‌ های فیک در بازار مسکن

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در ۵ اسفند ۱۳۹۹ به مناسبت روز مهندس از ارسال لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی به دولت جهت تصویب در دولت و نهایتاً ارسال به مجلس خبر داد.

متقاضیان ساخت و ساز

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی در موضوع نظام مهندسی، به منظور کیفیت بهبود خدمات مهندسی اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان را که ۲۵ سال از تصویب آن می‌گذرد، بازنگری کرد. این بازنگری به همراه آسیب‌شناسی و بررسی مشکلات موجود در حوزه ساخت‌وساز بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کمبودها و کاستی‌ها در قانون و آئین‌نامه احصا و در خصوص نکات پنهان آن بررسی لازم انجام شد. اقداماتی که وزارتخانه در این حوزه انجام داد ارسال لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی به دولت ارسال و اصلاح مفادی از آئین نامه است.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر مطلب « احداث 100 هزار واحد از پروژه مسکن ملی» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …