جزئیات و شرایط گرفتن زمین دولتی

0
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به اعلام دولت مبنی بر واگذاری زمین رایگان 200 متری، بسیاری به دنبال این هستند که ببینند شرایط دریافت آن چگونه است؛ برای جزئیات بیشتر تا انتها همراه ما باشید.
واگذاری زمین رایگان دولتی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، متقاضیانی که دارای سه فرزند هستند و فرزند سوم آنها بعد از 19 آبان ماه متولد شده‌باشد، واجد شرایط دریافت زمین رایگان دولتی هستند.

شرایط واگذاری زمین دولتی به مردم

طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هر خانوار می‌تواند دو بار از امکانات زمین دولتی استفاده کند. اما شرایط زمین رایگان به گونه‌ای است که، امکان فروش آن وجود ندارد و باید زمین ساخته‌شود.

البته به این نکته توجه داشته باشید که، این زمین‌ها کاملا رایگان نیست، و برای دریافت آن‌ها باید مبلغ ناچیزی را پرداخت کنید. این زمین‌ها در اقساط هشت ساله دریافت می‌شود. گفتنی است که دو سال اول اختصاص زمین، نیازی به پرداخت مبلغ نیست. از سال سوم متقاضیان به مدت هشت سال اقساط آماده‌سازی این زمین‌ها را پرداخت خواهند کرد.

زمین رایگان دولتی

جزئیات مربوط به واگذاری زمین های دولتی

ماده ۳- وزارت راه و شهرسازی مکلف است امکان استفاده مجدد در خصوص واگذاری زمین‌ های دولتی را برای خانوارهای سه نفره و بیشتر فراهم کند. این خانواده‌ها می‌توانند صرفا برای بار دوم از کلیه امکانات دولتی در این خصوص استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی:  ابهام در قیمت مسکن ملی

ماده ۴- به منظور تحقق بند «چ» ماده (۱۰۲)، دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی را باحداکثر به متراژ (۲۰۰) متر مربع برای خانوارهای بیش از سه فرزند و با توجه به شرایط تکفیک براساس حدنصاب در روستاها و شهر‌های کمتر از 500 هزار نفر را در اختیار مردم قرار دهد. شراتیط این زمین‌ها به گونه‌ای است که بعد از دریافت آن‌ها، دوسال تنفس در پرداخت اقساط دارند. سند زمین نیز بعد از پرداخت آخرین قسط به مالک تحویل داده‌می‌شود.

تبصره ۲- بعد از دریافت زمین رایگان دولتی، مالکیت زمین یا واحد مسکونی در صورت فوت پدر و مادر، براساس موازین قانونی ارث به ورثه متوفی تعلق می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: چرا بانک‌ها مالکان بزرگ خانه‌های خالی هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …