گران شدن قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمتی که در حال حاضر با سازنده‌های واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن بسته می‌شود، صرفا مربوط به هزینه ساخت است و نهایی نیست.
شهر تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از اندیشه معاصر، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هم‌اکنون بر اساس آخرین فهرست بها، قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن ۴.۵ میلیون تومان در هر متر مربع است که شاید در آینده تغییر کند.

قیمت واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن تمام شده، زمانی که پروژه به اتمام می‌رسد و با لحاظ سایر هزینه‌ها مثل نرخ عوارض، خدمات، دستمزد و دیگر موارد اعلام خواهد شد.

محمود محمودزاده اظهار کرد: قیمتی که هم‌اکنون برای واحدهای این طرح اعلام می‌شود بر اساس قرارداد منعقده با سازنده است. این با قیمتی که برای متقاضی تمام می‌شود، تفاوت دارد.

محمودزاده افزود: از ابتدا اشاره کردیم که بهای تمام شده زمانی که پروژه به اتمام می‌رسد، اعلام می‌شود. البته این پروژه غیرانتفاعی است و با ارزان‌ترین قیمت ممکن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

قیمت نهایی واحدهای نهضت ملی مسکن

قیمت نهایی واحدهای نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر امکانات و کیفیت پروژه‌ها متفاوت باشد قیمت نهایی نیز متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه ملاک ما در تعیین بهای واحدهای نهضت ملی مسکن، نظام فنی و اجرایی کشور است، تاکید کرد: نرخی به عنوان قیمت روز اعلام می‌شود و انعقاد قرارداد صورت می‌گیرد. در طول دوره ساخت، افزایش قیمت مصالح ممکن است وجود داشته باشد، لذا آیتمی به اسم تعدیل به این قیمتها اضافه می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  افزایش قیمت اوراق مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در نظر گرفتن قیمت ثابت، چند ایراد دارد؛ یا باید نرخ را بالا بگیریم که سازنده متضرر نشود و این به ضرر مردم است یا پایین‌تر تعیین کنیم که ممکن است سازنده پروژه را تعطیل کند.

در پایان محمودزاده خاطرنشان کرد: دولت تلاش می‌کند با تخفیفات مختلف این قیمت را به حداقل ممکن برساند و این مراقبت صورت گیرد که واحدها با حداقل قیمت تمام شده به متقاضیان تحویل شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «پرداخت سه نوع وام بدون ضامن در بانک مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. رامتین

    12 اسفند 1400 در 7:08 ب.ظ

    ملک ۴۲۰ متری اصفهان فوری فوروشی سعیدی سامانی تماس با شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…