هر ایرانی مالک 3 هکتار زمین است!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
چرا در ایران پهناور که به هر ایرانی حدود ۳ هکتار زمین از مساحت ایران می‌رسد، برخی از جوانان ایرانی یک آپارتمان ۷۰ متری نمی‌توانند داشته باشند؟
تامین مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از علی شماعی: دلالان، زمین‌خواران، رانت‌خواران و برخی دستگاه‌های دولتی زمین‌های خوب و خانه‌های مجلل را احتکار کرده‌اند از این رو نسبت جمعیت به مساحت ایران نشان می‌دهد که به هر ایرانی حدود ۳ هکتار زمین می‌رسد.

کارشناس اقتصاد مسکن اظهار کرد: مدیریت زمین و تامین مسکن و محل کار، اساسی‌ترین نیاز و بستر ساز آسایش و آرامش خانواده و توسعه فرهنگی و تمدن ساز است. شماعی تاکید کرد: دولت سیزدهم طبق قانون موظف است با رعایت اولویت برای نیازمندان زمینه‌های تامین مسکن و اجرای این اصل را فراهم سازد. در حال‌حاضر بی‌مسکنی و بد مسکنی مردم، مانع توسعه‌یافتگی و رنج‌آور شده است.

وی اظهار کرد: اکثر افراد به سن ازدواج رسیده و خانوارها درگیر تامین مسکن خود هستند. شاخص دسترسی به مسکن که تا سال ۱۳۹۰ حدود ۱۲ سال بود در حال حاضر به ۳۴ سال رسیده است. یعنی اگر هر خانوار ۳۴ سال تمام درآمدهایش را ذخیره کند می‌تواند خانه‌دار شود. این کارشناس اقتصاد مسکن تاکید کرد: یکی از راهکارهای کنترل و مبارزه با فساد و احتکار، تهیه آمار و اطلاعات دقیق و به روز و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و شفاف از اوضاع زمین و املاک است.

مطلب پیشنهادی:  منطقه 5؛ پرمعامله‌ترین منطقه تهران در سال 1400

شماعی افزود: استفاده از امکانات شرکت‌های ذیصلاح خارجی در بازار مسکن مناسب علاوه بر انتقال فناوری روز دنیا منجر به رقابت و افزایش کیفی ساخت وساز می‌شود و می‌توان از این طریق به وضع و حال وخیم بافتهای فرسوده ساختمانی سریعتر رسیدگی کرد. وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اعطای اعتبارات به افراد، تأثیر مثبت بر قیمت مسکن داشته است پس توصیه می‌شود که این اعتبارات به انبوه‌سازان با ملزم کردن آنها برای ساخت واحد مسکونی برای خانوارهای کم درآمد داده شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «سرپرست مجرد خانوار وام مستاجران می‌گیرند!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …