آخرین فرصت پرداخت مالیات خانه‌های خالی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با وجود اتمام مهلت پرداخت مالیات در پایان بهمن ماه، طبق اخطار مجدد سازمان امور مالیاتی به صاحبان خانه‌های خالی این افراد تا 10 اسفند 1400 فرصت دارند تا مالیات خود را بپردازند.
پرداخت مالیات

به گزارش دلتا مگ به نقل از رویداد24، براساس اعلام سازمان امور مالیاتی، صاحبان خانه‌های خالی فقط یک روز دیگر برای پرداخت مالیات متعلقه فرصت دارند.

آن دسته از مشمولان که نسبت به مشمولیت خود به دلیل خالی نبودن واحد مسکونی مورد نظر، ثبت نکردن اطلاعات سکونتی در سامانه و … اعتراض دارند، می‌توانند پرداخت این مالیات را با ذکر توضیح قبول نکنند.

در این بین، برخی از افرادی که پیامک سازمان امور مالیاتی مبنی بر پرداخت مالیات خانه‌ خالی را دریافت کرده‌اند، نسبت به مشمول شدن برای این مالیات اعتراض داشتند.

این افراد مدعی هستند که فراموش کردند تا اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند، از این رو خانه آن‌ها به عنوان خاله خالی معرفی شده است؛ درحالیکه در حال حاضر در آن خانه سکونت دارند.

همچنین، برخی دیگر اعلام کردند که برای ملکی از آنها مالیات خانه خالی تعیین شده که این خانه مدتی است تخریب شده و در حال ساخت است.

آخرین فرصت پرداخت مالیات خانه‌های خالی

پیگیری‌های از سازمان امور مالیاتی بیانگر این است که پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی از طریق درگاه خدمات الکترونیک سازمان به نشانی My.tax.gov.ir صورت می‌گیرد و در این درگاه افراد می‌توانند اینکه مشمول مالیات واحدهای خالی از سکنه هستند یا خیر را مشاهده کنند.

مطلب پیشنهادی:  قیمت ۴۵ هزار تومانی سیمان در بازار

بر اساس قانون مالیات خانه‌های خالی مصوب آذرماه سال گذشته، اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات می‌شود.

وظیفه شناسایی خانه‌های خالی برعهده وزارت راه و شهرسازی و از طریق سامانه املاک و اسکان است.کسانی که در مهلت تعیین شده نتوانستند این اطلاعات را ثبت کنند، خانه آن‌ها به عنوان خاله خالی به سازمان امور مالیاتی از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «قیمت مسکن در ارزان‌ترین و گران‌ترین منطقه تهران» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…