چند درصد مردم مستاجر هستند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: 40 درصد جمعیت کشور مستأجر هستند، از همین رو لازم است قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی به خوبی اجرایی شود.
املاک خالی از سکنه
به گزارش «مجله ملکی دلتا»، اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: بیشتر از یک میلیون 400 هزار املاک خالی از سکنه شناسایی شده و تاکنون برای حدود 1400 مالک پیامک ارسال شده است.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به استفاده سرمایه‌ای بانک‌ها از املاک تأکید کرد: بیشتر املاک خالی از سکنه، متعلق به بنگاه‌های اقتصادی مانند بانک‌ها است که به عنوان کالای سرمایه‌ای از آن بهره می‌برند.

سامانه املاک و اسکان

40 درصد جمعیت کشور مستاجر هستند

وی با اشاره به اینکه 40 درصد جمعیت کشور فاقد مسکن یا به عبارتی مستأجر هستند، خاطرنشان کرد: لازم است قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی که توسط مجلس در سال 1399 تصویب شد، اجرایی شود. بی شک اجرای این قانون تاثیرات مثبتی بر بازار مسکن خواهد داشت و باعث می‌شود احتکار مسکن برای این مجموعه‌ها صرفه اقتصادی نداشته باشد و املاک خود را به بازار مسکن عرضه کنند.

مطلب پیشنهادی:  طرح جدید دولت برای کنترل اجاره‌بها

حسین زهی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در این حوزه گفت: لازم بود وزارت راه و شهرسازی با اهتمام بیشتری در موضوع قانون مالیات از خانه‌های خالی عمل می‌کرد.

حسین زهی در پایان گفت: دولت آینده باید سامانه املاک و اسکان را با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری کند و این مسئله را در اولویت رسیدگی قرار دهد.

مطالعه بیشتر: برای اطلاع بیشتر از موضوع مالیات بر خانه‌های خالی، ما مطلب «مالیات خانه‌های خالی شامل املاک کلنگی هم می‌شود» را برای مطالعه به شما پیشنهاد می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …