این مناطق تهران ارزان‌ترین و گران‌ترین خانه‌ها را دارند

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و می‌خواهید از قیمت مسکن در هر منطقه مطلع شوید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
ارزان ترین و گران ترین خانه ها

با بررسی آمار که از سازمان آمار ایران در شهریور 1401 منتشر شد، درمی‌یابیم که قیمت خرید خانه در تهران از بازه زمانی شهریور تا مهر، تورم 3.3 درصد را پشت سر گذاشته است. در نتیجه خرید خانه در تهران متناسب با بودجه افراد کار چندان راحتی نیست. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه را به شما معرفی کنیم.

ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه کدامند؟

همچنین تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران نیز به عدد ۴۵.۷ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (۴۴ درصد) معادل ١.٧ واحد درصد افزایش داشته است.

طبق آماری که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، نشان می‌دهد که تعداد معاملات مسکن نسبت به سال گذشته حدود دو برابر رشد داشته است.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که در ماه گذشته، هشت هزار و ۵۳۲ فقره معامله مسکن به ثبت رسیده است که حدود 13 درصد نسبت به دی‌ماه رشد داشته است.

همین آمار گویای این است که میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در بهمن ماه حدود 33 میلیون تومان بوده است که نسبت به ماه گذشته رشد کمتر از نیم درصدی داشته است که این آمار نسبت به سال گذشته نشان از کند شدن آهنگ رشد مسکن در سال جاری دارد.

ارزان ترین منطقه تهران

گران ترین و ارزان ترین منطقه تهران در بهمن‌ماه

بر اساس اعلام بانک مرکزی، در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، گران‌ترین منطقه تهران در معاملات مسکن بهمن ماه منطقه ۱ تهران با متوسط متری 800 میلیون و 300 هزار تومان بود و در رتبه بعدی منطقه ۳ با متوسط متری 63 میلیون و 297 هزار و 100 تومان قرار دارد.

ارزان‌ترین منطقه پایتخت هم منطقه 18 با متری 26 میلیون تومان، در رتبه بعدی نیز منطقه 20 با متوسط متری 22 میلیون و منطقه 17 با متوسط متری 31 میلیون و 670 هزار تومان قرار دارند. این ارقام نسبت به ماه مشابه سال 1399 به ترتیب 3/17 و 7/30 درصد افزایش نشان می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:  دریافت تسهیلات وام مسکن و نکات آن

پرمعامله‌ترین منطقه تهران در بازار مسکن بهمن‌ماه، منطقه 5 با 1262 فقره و منطقه 10 با 857 فقره معامله بودند. کم‌رونق‌ترین بازار مسکن پایتخت هم به ترتیب مناطق 19 و 20 با 64 و 89 فقره معامله مسکن برآورد می‌شود.

همچنین تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در بهمن‌ماه سال 1400، به 8 هزار و 500 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 1/13 درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 8/117 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ارزان ترین منطقه تهران برای اجاره

باتوجه به اینکه قیمت مسکن در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، در کلان شهرهایی مانند تهران، افزایش قیمت با چالش بیشتری روبرو بوده است. باتوجه به افزایش ناگهانی قیمت خرید خانه، بسیاری از افراد به به دنبال اجاره خانه هستند به همین دلیل میزان اجاره نشینی افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین می‌خواهیم بدانیم که ارزان ترین منطقه تهران برای اجاره خانه کدام است؟ معمولا قیمت مناطق را  بانک مرکزی اعلام می‌کند؛ بر طبق این گزارشات، دو منطقه 18، 19 و 22 به عنوان ارزان ترین مناطق تهران برای اجاره خانه و البته خرید شناخته شده اند.

مطالعه بیشتر: ارسال پیامک هشدارآمیز برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …