دولت هیچ واحد مسکونی را نمی‌سازد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۷۰ هزار واحد پروژه‌های مشارکتی در سراسر کشور با کارفرمایی شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران، مراحل آن در حال انجام است.
بخش خصوصی

به گزارش دلتا مگ به نقل از برنا، محمود محمودزاده “معاون مسکن و ساختمان” اعلام کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، دولت مجری نیست و تمامی واحدها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن در دو بخش سرمایه‌گذاری و ساخت خواهد بود، گفت: در بخش مشارکت در سرمایه‌گذاری، برخی از اراضی دولت که قیمت بالاتری دارند و نمی‌شود در طرح‌های حمایتی مورد استفاده قرار بگیرد، روی آن زمین‌ها، ارزش افزوده ایجاد خواهد شد و منابع حاصل از آن به صندوق ملی مسکن می‌آید تا به مسکن حمایتی کمک شود.

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه دولت خودش هیچ واحد مسکونی را نمی‌سازد، توضیح داد: در بخش مشارکت در ساخت تمامی واحدها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود، علاوه‌براین در یک بخش واحدهایی هستند که مردم برای خود اقدام به ساخت می‌کنند که عموما شامل پروژه‌های کوچک و در شهرهای کوچک است.

دولت هیچ واحد مسکونی را نمی‌سازد

وی ادامه داد: برای ساخت بالاتر از ۵ واحد نیز عموما احداث واحدها به سازندگان حرفه‌ای و ذیصلاح واگذار می‌شود و سازندگان برای گروه‌های ساخت و کسانی که به آنها زمین واگذار شده، اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  انواع وام‌ های مسکن و شرایط دریافت تسهیلات

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: قرار نیست هیچ پروژه‌ای در کشور توسط هیچ شرکت خارجی به مفهوم آنکه استفاده از نیروی کار خارجی باشد، انجام بشود. زیرا هم‌اکنون نیروهای کار کافی، امکان اجرا و امکان مدیریت همه در کشور وجود دارد.

همچنین وی در پایان افزود: صرفا بحثی که مطرح است در راستای بهره‌مندی از توان تکنولوژیک است تا بدین‌نحو صنعت ساختمان کشور را ارتقا بدهیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «پرکاربردترین مصالح ساختمانی تهران گران شد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…