بلاتکلیفی افراد مجرد بالای 18 سال در طرح نهضت مسکن

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
کماکان شرط سنی ۴۵ سال برای مردان مجرد و ۳۵ سال برای زنان مجرد وجود دارد.
مجرد بالای 18 سال

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بلاتکلیفی افراد مجرد بالای 18 سال در طرح نهضت مسکن به قوت خود باقیست. با وجود آنکه از حدود یک ماه قبل مسئولان وزارت راه و شهرسازی صحبت‌هایی دراین خصوص داشتند، اما هنوز این موضوع در شورای عالی مسکن مصوب نشده است.

علاوه بر شرط سنی ۴۵ سال برای مردان مجرد و ۳۵ سال برای زنان مجرد، برای معلولان جسمی حرکتی با حداقل ۲۰ سال و بیماران خاص نیز با تاییدیه وزارت بهداشت، بدون شرط سنی امکان ثبت نام وجود دارد.

همچنین زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

در همین راستا قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است.

مطلب پیشنهادی:  افزایش 32 در‌صدی قیمت مسکن

برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یکسال تقلیل پیدا کرده است. بدین‌معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد.

از ۲۸ مهرماه که ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده تا کنون بیش از دو میلیون و ۲۷۳ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده اند و نام نویسی تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد. متقاضیان برای ثبت نام به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «نقش بانک مسکن استان اصفهان در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …