نقش بخش خصوصی در طرح نهضت ملی مسکن

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
انبوه‌سازان تا چند روز آینده برنامه خود برای ساخت یک میلیون واحد از طرح نهضت ملی مسکن را به وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌دهند.
بخش خصوصی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی، خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.

از چهار میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن قرار است حدود ۶۱۵ هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شود. بر این اساس زمین ساخت این تعداد واحد تامین شده و شرکت عمران شهرهای جدید آماده آغاز عملیات اجرایی این واحدها است.

اکنون زمان بازپرداخت تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن ۲۰‌ساله است که طولانی بودن زمان بازپرداخت وام امکان خوبی را به متقاضیان می‌دهد تا اقساط پایینی را پرداخت کنند.

سیدمحمد مرتضوی،عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: هفته آینده برنامه خود برای چگونگی ساخت یک میلیون واحد از طرح نهضت ملی مسکن را به وزارت راه وشهرسازی ارائه می‌دهیم تا هر چه زودتر وارد مرحله ساخت و ساز شویم.

وی توضیح‌داد: انبوه‌سازان از ورود فناوری‌های جدید نیز استقبال می‌کنند، اکنون بخش خصوصی نیاز دارد که مورد حمایت واقع شود تا بتواند وارد صنعتی سازی و روش‌های نوین ساخت و ساز شود.

عضو کانون انبوه سازان ادامه‌داد: اقساط تسهیلات باید متناسب با شرایط اقتصادی باشد و اگر میزان حقوق و درآمد خانوارهایی که برای آنان قصد تولید مسکن را داریم هفت میلیون تومان باشد نمی‌توان انتطار دریافت اقساط بیشتر از ماهی ۲‌میلیون تومان را داشت.

مطلب پیشنهادی:  قیمت بازار ملک نزولی شد!

به گزارش ایرنا، پایان آبان‌ماه امسال ۱۶۵ هزار واحد نهضت ملی با آماده‌سازی زمین ساخت، آماده کلنگ‌زنی شد که وعده افزایش این رقم به صورت هفتگی با آماده شدن طرح‌های ساخت و تامین زمین‌های جدید داده شد.

در تهران برای ساخت واحدها تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات به خودمالکان پرداخت می‌شود و این رقم در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است. کارمزد تسهیلات ساخت مسکن در واحدهای روستایی و شهری کوچک پنج درصد است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «در مسکن سرمایه‌گذاری کنیم؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…