انواع وام‌ های مسکن و شرایط دریافت تسهیلات

0
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هر کشوری با توجه به بودجه و امکانات خود، تسهیلاتی را در اختیار مردم آن کشور قرار می‌دهد. یکی از این تسهیلات، وام‌ های مسکن است. از آنجایی که بسیاری از افراد نمی‌توانند به صورت یک‌جا مبالغ هنگفت خرید خانه را متقبل شوند، وام‌ های مسکن یکی از گزینه‌های پیش‌روی آن‌ها است. درخواست کنندگان این نوع وام‌ها معمولا از پس بازپرداخت آن بر می‌آیند.
مالیات بر اجاره املاک

مورد مهمی که در سال‌های اخیر ذهن بسیاری از مردم خصوصا جوانان و زوجین تازه ازدواج کرده را به خود درگیر کرده است مقوله شرایط خرید مسکن و دریافت تسهیلات و انواع وام های مسکن است. اقساط وام های مسکن و میزان آن‌ها نیز موضوع مهمی  است که باید به آن توجه کرد.

بالا رفتن قیمت مسکن به علل گوناگون از بحث ما خارج است. اما می‌توان گفت خرید و فروش مسکن تبدیل به یکی از سرمایه‌گذاری‌های پرسود در کشور ما شده است. از همین رو اشخاص بسیاری تلاش می‌کنند تحت هر شرایطی شده یک خانه‌ هر چند کوچک برای خود خریداری کنند. برای آشنایی بیشتر با انواع وام‌ های مسکن و شرایط دریافت تسهیلات، با این مطلب جذاب در دلتا مگ همراه ما باشید.

نکات پیش فروش ملک

انواع وام های مسکن

وام‌های مسکن به دو گروه کلی تقسیم می‌شوند. وام‌هایی که افراد با خرید اوراق ممتاز از بازار بورس دریافت می‌کنند و وام‌هایی که از محل صندوق پس‌انداز مسکن پرداخت می‌شود.

شرایط گرفتن وام‌های مسکن در نحوه پرداخت، زمان انتظار و سود بازپرداخت متفاوت هستند. هر دو گروه این وام‌ ها با شرایط مختلف به زوج‌ها و بصورت انفرادی پرداخت می‌شوند.

با در نظر گرفتن نوسانات ارزی و همچنین جو حاکم در بازار مسکن ایران،پیشنهاد می‌شود هر زمان پول خرید خانه تکمیل شد به سرعت خرید ملک را انجام دهید. در ادامه انواع و شرایط گرفتن وام‌های مسکن را معرفی می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی:  نابسامانی بازار مسکن از کجا آب می‌خورد؟

نرخ اوراق

انواع وام‌ های مسکن بدون سپرده گذاری

برای دریافت وام‌های مربوط به خرید اوراق ممتاز در بازار سرمایه که به وام‌ های اوراق مسکن نیز معروف است، متقاضیان باید برای هر ۵۰۰ هزار تومان یک برگ اوراق خریداری کنند. با خرید این اوراق دیگر نیاز نیست برای دریافت وام منتظر رسیدن نوبت خود بمانید. بعد از خرید اوراق اقدامات لازم برای پرداخت وام صورت می‌گیرد.

اقساط وام مسکن را می‌توان به روش ساده یا پلکانی پرداخت کرد. بازپرداخت به روش ‌های ساده و پلکانی وجود دارد. برای دریافت وام از طریق اوراق، محدودیت دفعات وجود ندارد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک،مطلب ” سرمایه‌گذاری طلایی، با خرید آپارتمان در پردیس ” را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …