12 هزار خانه لوکس مشمول مالیات شد

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اطلاعات ۱۲ هزار و ۱۰۲ واحد خالی از سکنه به سازمان مالیاتی ارسال شد که محاسبات مالیاتی آنها انجام شده و در درگاه خدمات سازمان مالیاتی قرار گرفته است.
پلاک های خالی از سکنه

به گزارش دلتا مگ به نقل از مهر، جهانگیر رحیمی مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات بر خانه‌های لوکس نیز گفت: وزارت راه و شهرسازی ۶ هزار و ۲۹۲ واحد مسکونی گران قیمت را در مناطق ۲۲ گانه تهران شناسایی و معرفی کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: سازمان مالیاتی هم اطلاعات دریافتی از وزارت راه و شهرسازی را با اطلاعاتی که از محل مالیات نقل و انتقال املاک در اختیار داشته، تجمیع کرده و به شناسایی ۵ هزار و ۲۵۰ واحد لوکس دیگر اقدام کرده است.

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی از شناسایی و محاسبه مالیات بیش از ۵۷۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه خبر داد.

واحد خالی از سکنه

جهانگیر رحیمی مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی اظهار کرد: در دو قسمت تاکنون از وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خانه‌های خالی را دریافت کرده‌ایم در قسمت اول که در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ بود، اطلاعات ۱۲ هزار و ۱۰۲ واحد خالی از سکنه به سازمان مالیاتی ارسال شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۷۰ هزار خانه خالی شناسایی شده است، عنوان کرد: در قسمت دوم اطلاعات دریافتی، نزدیک به ۵۶۸ هزار واحد خالی از سکنه معرفی شد که محاسبات مالیاتی این خانه‌ها هم انجام شده و در وبسایت سازمان امور مالیاتی بارگذاری شده است.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کباب کوبیده بدون گوشت

او اظهار داشت: مالکان این خانه‌ها می‌توانند از وبسایت سازمان مالیاتی نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی یادآور شد: از ۱۲ هزار و ۱۰۲ رکوردی که در قسمت اول دریافت کردیم، بخش زیادی از آنها مشمول مالیات نشدند چون هم در بازه زیر ۱۲۰ روزه خالی از سکنه بودند و هم اینکه این پایه مالیاتی به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر اختصاص دارد، در حالی که اطلاعات ارسالی تعدادی از خانه‌های خالی به سازمان مالیاتی از سوی وزارت راه، مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بود.

مطالعه بیشتر: مطلب «دلیل نامتعارف شدن قیمت مسکن چیست؟» را دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…