تولیدکنندگان فولاد یار رسان طرح نهضت ملی مسکن شدند

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در صورت تأمین نقدینگی این طرح از سمت دولت، بدون شک صنعت فولاد نیز آمادگی کامل کمک به تحقق آن را دارد.
تولید فولاد

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از عبدالحسین محجل امامی – مدیرعامل یک شرکت تولید فولاد در آذربایجان شرقی، تولیدکنندگان فولاد یار رسان طرح نهضت ملی مسکن هستند. فعالان این بخش برای تامین فولاد مورد نیاز محقق کردن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال آینده اعلام آمادگی کردند.

محجل امامی گفت: طبق برنامه وعده داده شده از سوی دولت سیزدهم جهت ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال آینده، به نظر می رسد دولت ماموریت بزرگی برای خود انتخاب کرده که تحقق آن نیازمند برنامه ریزی اصولی و عزم جدی برای رفع مشکلات و موانع می باشد.

مدیر عامل این شرکت تولید فولاد در ادامه افزود: ظرفیت تولید فولاد در حال حاضر با وجود تمامی کم و کاستی ها و مشکلات، ۳۰ میلیون تن در سال است که تقریبا نصف این مقدار از تولید به علت عرضه بیشتر نسبت به تقاضا، روانه بازارهای صادراتی می شود.

بازار فولاد کشور تحت تاثیر ساخت مسکن مهر رونق یافت

بازار فولاد کشور تحت تاثیر ساخت مسکن مهر رونق یافت

وی با اشاره به این که بازار فولاد کشور تحت تاثیر ساخت مسکن مهر رونق یافت، افزود: فولاد کشور می تواند نقش خود را در تحقق اهداف نهضت ملی ساخت مسکن نیز بخوبی ایفا کند و در کنار دولت در این حوزه قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی:  تقاضا برای آپارتمان های نقلی و کم متراژ افزایش یافت

وی با بیان اینکه تامین مواد اولیه و انرژی ۲ عامل مهم برای تامین به موقع و کافی فولاد جهت تحقق برنامه دولت در زمینه ساخت چهار میلیون واحد مسکونی است، گفت: با عنایت به پتانسیل بالای تولید فولاد در کشور و رتبه دهمی ایران در جهان می توان در صورت رفع مشکلات این حوزه، بدون هیچ گونه نیاز به واردات تمامی نیاز کشور به فولاد را تامین کرد.

عبدالحسین محجل امامی افزود: صنعت فولاد در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از کل مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده است که با بهینه سازی ۱۰ درصدی مصرف برق این واحدها، می توان حدود یک درصد از کل برق مصرفی کشور را کاهش داده و بهینه سازی حاصل از این را برای سرمایه گذاری فولاد استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «رشد معاملات مسکن در کدام مناطق افزایش یافت؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…