اکنون بهترین فرصت برای خرید خانه است

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از کارشناسان مسکن آژانس 2*2 دلتا می‌گوید: خرید مسکن در حال حاضر به نفع خریداران است چرا که شرایط فعلی به گونه‌ای است که «خریدار» قیمت را تعیین می‌کند.
خرید مسکن

سید عیسی حیدری در گفتگو با خبرنگار «مجله ملکی دلتا» در خصوص وضعیت فعلی بازار خرید و فروش مسکن توضیح داد: در حال حاضر بازار خرید و فروش مسکن با قیمت زیر 5 میلیارد تومان تا حدودی همچنان مشتریان خود را دارد، اما خرید خانه بالای 7 میلیارد تومان خیلی به ندرت انجام می‌شود و بازار ضعیفی دارد.

وی در ادامه افزود: برخی از افرادی که با بودجه زیر 5 میلیارد تومان در بازار حضور دارند، در گذشته صاحبخانه بودند و در مناطق پایین شهر سکونت داشتند، اما تمایل دارند یک مقدار منطقه خودشان را عوض کنند و در مناطق بالاتر خانه بخرند.

در شرایط فعلی، خریدار قیمت را تعیین می‌کند

این کارشناس بازار مسکن توصیه‌ای به خریداران مسکن کرد و گفت: افرادی که قصد خرید خانه دارند به اعتقاد بنده بهترین فرصت برای خرید است، چرا که در شرایط فعلی تعیین‌کننده قیمت «خریدار» است.

خرید مسکن

او در ادامه مطب فوق افزود: شرایط فعلی بازار مسکن به نحوی است که فروشنده قیمت را تعیین می‌کند، ولی می‌بینیم که حتی با قیمت پایین‌تر فروشنده به فروش نمی‌رود.

حیدری با تاکید بر اینکه قیمتی که فروشنده‌ها می‌گذارند با آن چیزی که معامله می‌شود بسیار متفاوت است، بیان کرد: هفته گذشته ما یک آپارتمان 6 میلیارد تومانی را  700 میلیون زیر قیمت فروشنده به فروش رساندیم.

او بیان کرد: این روزها فروشنده‌ها دو دسته هستند؛ دسته اول سازنده‌ها و دسته دوم مصرف کننده‌ها. هم اکنون یکسری فروشنده‌ها در بازار مسکن هستند می‌خواهند (تبدیل به احسن) کنند؛ اینها جزو خریدارانی هستند که فرصت غنیمت دانسته‌اند و در حال خرید هستند.

مطلب پیشنهادی:  مراحل گرفتن سند برای ملک اوقافی به چه صورت است؟

حیدری ادامه داد: دست دوم افرادی هستند که در پروژه‌ای مشارکت کرده‌اند و ساخت و ساز انجام می‌دهند و به دلیل نقدینگی که نیاز دارند واحدهای مسکونی خود را زیر قیمت به فروش می‌رسانند.

پیش‌بینی آینده بازار مسکن

وی گفت: بر اساس شواهد و تجربیات تحلیل بنده از آینده بازار مسکن به این نحو است که در اواخر مهرماه شاهد یک جهش کوچک در بازار مسکن خواهیم بود و پس از آن بازار به رکود می‌رود.

در پایان لازم به توضیح است که طبق اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت واحد مسکونی برای هر مترمربع در شهر تهران در تیر امسال به بیش از ۳۰ میلیون تومان رسید که نسبت به خردادماه افزایش ۱.۳ درصدی داشت.

مطالعه بیشتر: مطلب «آینده بازار مسکن به نفع خریداران است» را مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…