رشد معاملات مسکن در کدام مناطق افزایش یافت؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میانگین رشد ماهانه معاملات مسکن در آذرماه با میانگین کل شهر برابر و حدود 33‌ درصد بوده است؛ این در حالی است که در نیمه جنوبی شهر میانگین رشد ماهانه معاملات مسکن اندکی بیشتر بوده است.
رشد معاملات مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، در این ماه قیمت خانه فقط در ۴ منطقه تهران کاهشی و در ۱۸ منطقه دیگر افزایشی بوده است که مناطق ۱، ۸، ۱۹ و ۲۲ تهران با کاهش قیمت خانه مواجه شده‌اند.

مسکن در آذرماه سال جاری در ۴ منطقه دیگر از تهران نسبت به آبان ماه کاهش قیمت داشته‌ که شامل مناطق ۱، ۸، ۱۹ و ۲۲ می‌شود.

رشد قیمت مسکن در نیمه جنوبی شهر نشان‌‌‌‌‌‌دهنده ادامه روند تنظیم رابطه قیمت مناطق با یکدیگر است.

بر اساس آماری که از سوی بانک مرکزی منتشر شده است، میانگین رشد ماهانه قیمت مسکن در کل معاملات آذرماه شهر تهران 1/8 درصد بوده و این در حالیست که در مناطق 2 تا 5 واقع در نیمه شمالی شهر این میزان 2/4 درصد بوده است.

همچنین در نیمه جنوبی شهر یعنی مناطق 9 تا 20 رشد ماهانه قیمت مسکن حدود چهار درصد است که گویای فاصله معنادار سرعت رشد قیمت مسکن در مناطق شمال و جنوب تهران است.

رشد معاملات مسکن

شاید جالب باشد که بدانید تعداد معاملات مسکن در آذر ماه سال جاری نسبت به آبان ماه در تمام مناطق تهران افزایشی بوده است و کم‌ترین تعداد معامله مسکن در منطقه 19 انجام شده است و منطقه 5 بیشترین تعداد معاملات مسکن را داشته است.

مطلب پیشنهادی:  نگاهی به قیمت مسکن در جنوب و غرب در یک سال گذشته

این آمار نشان می دهد میانگین رشد قیمت مسکن از ابتدای تابستان تا پایان آذرماه 10‌ درصد بوده و این یعنی به طور میانگین قیمت مسکن ماهانه کمتر از 2‌ درصد رشد کرده است.

این در حالی است که در همین مدت نرخ تورم عمومی تقریبا دو برابر این مقدار بوده و در نتیجه قیمت واقعی مسکن از اوایل امسال تاکنون 10‌ درصد افت کرده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «چرا خرید مسکن افزایش یافت؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…